Hey Martin H,
Ik vrees dat er dan helaas iets niet goed gaat in het proces. Je zou al eerder een mail van NS moeten hebben ontvangen met het verzoek om een pasfoto te uploaden. Wanneer dat gelukt is, zal er een nieuwe kaart voor je aangemaakt worden. Maar wanneer je deze mail niet hebt ontvangen of niet tijdig een foto geüpload hebben, dan wordt er helaas ook geen nieuwe kaart voor je aangemaakt. Je kunt in dit geval even contact opnemen met onze klantenservice. Bellen is ook zeker mogelijk. Dan kunnen ze jouw gegevens nakijken. Mocht er nou echt geen nieuwe OV-chipkaart voor je aangemaakt worden, dan kun je zelf een vervangende kaart aanvragen via www.ov-chipkaart.nl. De € 7,50 die je dan dient te betalen kun je dan direct terugvragen bij onze klantenservice.
Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt. Er is al langere tijd, zeker sinds vorig jaar zomer, een storing wat betreft het versturen van het verzoek om een nieuwe foto te uploaden. Een moderator gaf al eerder aan dat het een complexe storing is. Die verzoeken voor een nieuwe foto worden dus niet verstuurd en daarom wordt er ook geen nieuwe kaart gemaakt.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat A) die storing al zo lang duurt en dat er nergens door NS wordt aangegeven, niet op de website maar ook niet hier op de community, dat deze storing er is en wat abonnementhouders dan moeten doen. De vragen en klachten hierover blijven maar komen op deze community.