Waarom reiskosten getoond op basis van 1e klas en 2e klas
Was mij gisteren al in een ander topic opgevallen, maar als ik nu een reisplan op de computer dan krijg ik bij de Flex-prijs de prijs te zien op basis van 1e klasse en ook dus een rekensom die niet klopt. Volgens mij kan ik de optie alleen 1e klasse niet in de reisplanner aangeven dus vraag waarom wordt dit zo getoond.
Bladzijde 1 / 1
Het is een typefout, vrees ik. Het moet 2e klas zijn.
Het is een typefout, vrees ik. Het moet 2e klas zijn.
Nee dat denk ik niet. Want dan zou een e-ticket dus goedkoper zijn dan een kaartje met Flex en Dal Voordeel.
Volgens mij kan ik de optie alleen 1e klasse niet in de reisplanner aangeven
Als je op Meer prijzen klikt, kun je aangeven voor welke klasse je de prijzen wil zien.
Volgens mij kan ik de optie alleen 1e klasse niet in de reisplanner aangeven
Als je op Meer prijzen klikt, kun je aangeven voor welke klasse je de prijzen wil zien.
Fijn dat, maar dit is overduidelijk gewoon fout. Dit kan je niet zo presenteren.
Ik doe het inderdaad net zo als Tochjo, maar vooral om te zien wat de eventuele extra buskosten zijn naast Dalvrij, Het is gewoon fout vermeld en ik denk te haastig ingetypt. Het goed bijhouden van de site is kennelijk wel eens lastig.
Volgens mij wordt standaard de prijs voor de tweede klas getoond en pas de prijs voor de eerste klas als je zelf bij Meer prijzen daarvoor kiest.
Ik heb niet voor eerste klasse gekozen. Dit was het eerste scherm wat na het reisadvies getoond werd. Die € 8,21 korting klopt ook niet.
Ik denk dat de keuze voor eerste klas blijft staan voor latere reizen. Heb je misschien eerder een andere keer bij een reisadvies de prijs voor een reis in de eerste klas bekeken?
De prijs vol tarief 2e klas is 10,60 euro. Dat maakt de prijs vol tarief 1e klas 10,60 × 1,7 = 18,02 euro. De automaat verkoopt alleen kaartjes vol tarief en vraagt dan een euro extra, dus je betaalt 19,02 euro bij de automaat om deze reis in de eerste klas te maken. Reis je met een OV-chipkaart met korting, dan betaal je voor de reis in de eerste klas 18,02 × 0,6 = 10,81. Het verschil is 19,02 − 10,81 = 8,21 euro.
Ik krijg ook gewoon 2e klas te zien, ik denk dat je eerste keuze inderdaad gewoon opgeslagen wordt in de cookies.
Als ik de eerste keer Flex Dal Voordeel eerste klas kies bij meer prijzen, dan de website sluit en nog een keer de website open zie ik nog steeds precies hetzelfde.
Verwijder ik de cookies, dan springt ie weer terug naar 2e klas.
@Tochjo Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik zal waarschijnlijk voor een vraag op deze community een keer de reiskosten voor de eerste klas hebben opgevraagd. Mijns inziens vrij bizar dat dit dan als standaard wordt opgeslagen.
Tegenwoordig wordt eerst de prijs 2e klas voltarief getoond (e-ticket) en daarna de prijs voor Dal Voordeel. Voorheen stond daar de prijs voor het abonnement dat je ooit ingesteld had.
Maar als je bij Meer prijzen ooit 1e klas ingesteld hebt wordt dat onthouden, ongeacht welk abonnement, er staat altijd Dal Voordeel! Zet dat op 2e klas en het klopt weer.
Tegenwoordig wordt eerst de prijs voltarief getoond (e-ticket) en daarna de prijs voor Dal Voordeel. Voorheen stond daar de prijs voor het abonnement dat je ooit ingesteld had.
Maar als je bij Meer prijzen ooit 1e klas ingesteld hebt wordt dat onthouden, ongeacht welk abonnement, er staat altijd Dal Voordeel! Zet dat op 2e klas en het klopt weer.
Klopt stond bij mij dus inderdaad op 1e klas. Blijf het een vrij bizarre instelling vinden. Zou volgens mij beter standaard op 2e klas staan. (en dus niet moeten worden onthouden). (je prijst jezelf als NS zijnde letterlijk uit de markt met het onthouden van dit soort instellingen).
Tegenwoordig wordt eerst de prijs voltarief getoond (e-ticket) en daarna de prijs voor Dal Voordeel. Voorheen stond daar de prijs voor het abonnement dat je ooit ingesteld had.
Klopt stond bij mij dus inderdaad op 1e klas. Blijf het een vrij bizarre instelling vinden. Zou volgens mij beter standaard op 2e klas staan. (en dus niet moeten worden onthouden). (je prijst jezelf als NS zijnde letterlijk uit de markt met het onthouden van dit soort instellingen).
Hoezo? Ik vind het een prima instelling. Mocht je vaker dezelfde klasse online tickets kopen of controleren wat de prijs is met jouw abonnement / klasse (wat veel mensen doen, neem ik aan.) dan hoef je dat niet elke keer opnieuw aan te klikken.
Overigens mag het aanpassen van de klasse of abonnement wel wat makkelijker / overzichtelijker. Ik kon het zelf niet makkelijk vinden.
Mocht je 1e klas gekozen hebben dan moet je wel bij beide 1e klas zien; en niet bij de ene wel en bij de andere niet.
Ik vind het geen goede instelling, want de tweede prijs zou die moeten zijn voor het bij Meer prijzen gekozen abonnement, en niet die voor Dal Voordeel.
Als je dus Weekend Vrij hebt zonder dalkorting staat er dus altijd een onzinnige prijs, want in het weekend is die € 0,00 en doordeweeks heb je geen 40% korting.
De te kiezen abonnementen bij Meer prijzen zijn dus saldo-abonnementen, want bijv. Weekend Voordeel staat er ook niet bij. Bovendien kan de prijs bij 1e klas reizen met andere vervoerders verschillen tussen op saldo en op rekening.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.