Mijn OV kaart verloopt binnenkort. Nu heb ik een melding gekregen van mijn ov chipkaart. Alleen als ik wil vernieuwen zie ik nergens terug dat NS flex basis er automatisch wordt opgezet. Dit is mijn huidige instelling/abonnement bij NS. De NS doet alleen automatisch vernieuwen als ik NS flex Dal Voordeel erop heb staan. Nu wissel ik vaak met de NS flex abonnementen, maar als het niet wordt overgezet moet ik straks bovenop de 7,50 voor een nieuwe ov-kaart ook nog eens 10 administratiekosten betalen als ik voor mijn meest gebruikte optie ga Weekend voordeel via NS flex. Weet iemand wat wijs is om te doen? Alvast bedankt!
Wordt mijn NS flex basis abonnement automatisch overgezet als ik een vernieuwde kaart aanvraag via mijn ov-chip?
Beste antwoord door Momo
Als u kiest voor kaartvernieuwing vanuit de bijna verlopen kaart worden abonnementen die op de kaart staan over gezet. Als u kiest voor alleen een nieuwe kaart gebeurt dat niet. Het is dus zaak even op te letten hoe u het besteld.
Ook is het zo dat als u een NS abonnement heeft (geen flex Basis) u vanuit NS recht heeft op een gratis nieuwe kaart. NS hoort het proces van vernieuwen te starten door u te vragen een nieuwe foto te uploaden, alleen is hier al een langdurige storing mee. Wanneer u zelf de kaartvernieuwing aanvraagt bij OV-chipkaart betaalt u de €7,50, maar die kunt u via de klantenservice van NS terug vragen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.