Hallo,
Graag wil ik even mijn situatie uitleggen. Afgelopen maand heb ik een ov fiets gehuurd in Zevenaar met mn ov chipkaart. Dit was op klaarlichte dag. Ik heb deze fiets toen in de fietsenstalling op station Zevenaar gezet. Op slot en wel. Rond de namiddag diezelfde dag wil ik mn fiets pakken maar deze is nergens meer te bekennen.
Ik heb NS klantenservice gecontact en uitgelegd wat er gebeurt is en ook vermeld dat ik de sleutel nog in mijn bezit heb.
Vervolgens word mij doodleuk verteld dat ik alsnog na 31 dagen €70 eigen risico mag gaan betalen….. Voor een fiets die op slot stond? Op klaarlichte dag? Gestolen op een NS station? Sorry maar ik vind dit geen eigen risico.
Ik snap helemaal dat als dit laat in de nacht gebeurt en ik zet mijn fiets niet op slot dat ik dan een boete moet gaan betalen maar in mijn omstandigheden vind ik het onacceptabel dat ik hier voor op moet draaien . Ik neem gewoon verantwoordelijkheid voor een fiets die ik in bruikleen neem en zorg er goed en netjes voor en zet hem op slot. Ik heb het hier dus totaal niet mee eens!
Bij de NS klantenservice vertelde ze mij dat ik een mail naar NSZakelijk kon sturen en in beklacht kan gaan. Ik heb alwel de aangifte gedaan.
Weet iemand hoe de boete gegeven word? Acceptgiro in de post? Automatisch incasso?
ik zou graag willen weten hoe NS in deze kwestie staat want ik vind het belachelijk dat ik in deze situatie NS geld verschuldigd ben.