Mogelijk verloren OV-fiets gevonden | NS Community
beantwoord

Mogelijk verloren OV-fiets gevonden

  • 2 September 2020
  • 33 reacties
  • 1170 Bekeken

Badge +3

Er lijkt een OV-fiets ongebruikt te staan op enkele honderden meters van station Utrecht Terwijde, nabij het kruispunt van de Musicallaan en de Jazzboulevard.

De fiets draagt het nummer 62983, staat voor fitnessgelegenheid “Happy Bodies” en is aan een fietsenrek bevestigd met een stevig kettingslot.

Foto’s van de fiets en een kaartje:

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 2 September 2020, 21:18

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6

Bedankt voor het melden Ton Stevenhagen. Er was maar een fiets kwijt van alle nummers die het had kunnen zijn, dus dat raadsel was makkelijk op te lossen. De fiets gaat opgehaald worden! 

Vandaag in Alphen ad Rijn gezien. Deze fiets is duidelijk zijn baasje kwijt en heeft waarschijnlijk langer in het water gelegen dan in de stalling gestaan. OV 484x6. een cijfer was niet leesbaar. Locatie Paradijslaan (naast Hoogvliet): 52°07'41"N 4°39'38"E

 

Badge +3

Ah, “Even geduld, deur gaat open” op het display… Is dus weer eens een sleutelkluis waarvan de deur blijft hangen, dat zie ik erg regelmatig de laatste tijd. (Vastlopers met “Let op: deur gaat sluiten” op het display zijn er ook geregeld)

De stalling in Woerden heeft volgens mij een wat robuuster ontwerp. Dat is geen ‘rolluik’ voor alle sleutels, maar een halfrond draailuikje voor elke rij sleutels. Zijn er overigens twee van in de stalling, dus als er eentje in storing staat kan je bij de andere terecht.

Reputatie 7
Badge +2

Iemand nog een gratis OV-fiets hebben? De sleutelkast op Schiedam staat voor u open! 

 

Ah, “Even geduld, deur gaat open” op het display… Is dus weer eens een sleutelkluis waarvan de deur blijft hangen, dat zie ik erg regelmatig de laatste tijd. (Vastlopers met “Let op: deur gaat sluiten” op het display zijn er ook geregeld)

Dat doorgeven door de NS Webcare is leuk en aardig, maar de afdeling OV-fiets doet in de praktijk helemaal niets met die meldingen en negeert meldingen door klanten volledig.

Na even tellen heb ik sinds 25 januari ZEVEN keer dezelfde storing aan de sleutelkluis op Veenendaal-De Klomp gemeld bijvoorbeeld, dat was in alle gevallen een vastgelopen deur waardoor het systeem uiteindelijk in storing raakt en helemaal niet meer te gebruiken is.
Op een gegeven moment reset het systeem zichzelf dan en is de verhuurlocatie weer even te gebruiken (moet je wel als klant even de deur helpen met openen en soms ook met sluiten, anders is 'ie gelijk weer in storing). Maar uiteindelijk doet ‘ie het dan echt niet meer en dan ben je zo meer dan een maand verder voordat OV-fiets een keer iets doet.

September vorig jaar was een identiek verhaal. En als het dan gerepareerd is dan werkt het weer maanden achter elkaar probleemloos. Lijkt dus vooral op een chronisch gebrek aan periodiek onderhoud aan die sleutelkluizen waardoor er op een gegeven moment dingen gaan aanlopen en defect raken.

Ik zie dat mijn collega ^TO er bovenop zit!

Badge +3

Oei, dat is echt slordig. 

Kwam voorbij op Twitter, is uiteraard doorgegeven door NS Webcare.

Reputatie 7
Badge

Oei, dat is echt slordig. 

Badge +3

Iemand nog een gratis OV-fiets hebben? De sleutelkast op Schiedam staat voor u open! 

 

Reputatie 6

Hey Arnoutvanderburg. Welkom bij de NS Community! 

Bedankt voor het melden. Ik heb het doorgezet en de fiets gaat opgehaald worden.

In de fietsenstalling onder ons kantoor staat al heel lang een ov fiets met nummer 10483. 
 

Wordt deze fiets vermist en kan hij opgehaald worden? 

adres is Vondellaan 55 te Leiden. 

mvg Arnout

 

Het lijkt mij een goed idee om op de OV-fiets website te vermelden dat OV-fietsen die vermoedelijk ergens ten onrechte zijn achtergelaten kunnen worden gemeld bij de NS Klantenservice. Het heeft me vrij veel moeite gekost om hier via de NS Community achter te komen. 

 

Helaas niet. Dat gaat echt enkel via de Klantenservice, gezien er sowieso gecontroleerd moet worden of die fiets ook werkelijk vermist is, of gewoon verhuurd.

Is er ergens op de NS-site een button waarmee ik eenvoudig een OV-fiets kan melden die ergens al weken staat en daar vermoedelijk onterecht door iemand is achtergelaten?

Reputatie 6

Bedankt voor het melden Tochjo! Ik heb het doorgezet en de fiets gaat opgehaald worden.

Badge +3

OV-fiets 29040 lag vanochtend ter hoogte van Musicallaan 13c te Utrecht, enkele honderden meters van station Utrecht Terwijde. Deze fiets is vast omgewaaid de afgelopen dagen; daarvoor stond hij een hele tijd op dezelfde plek.

Zie mijn eerdere bericht in dit topic voor een kaartje van de locatie (eerder gemelde fietsen stonden op dezelfde plek).

Reputatie 7
Badge

Is het dan zo makkelijk om daar een fiets te pakken zonder een dikke rekening te krijgen bij ‘langer gebruik’?

 

Dat vraag ik me ook af elke keer als ik dit soort berichten lees. Is het zo makkelijk om ergens een fiets te huren en het maar dumpen waar je het zelf wil zonder dat het gevolgen voor je heeft?

Badge +3

Voor een moderator: kies een beter antwoord dan dat van mij (en verwijder deze reactie van mij ook)

Fietsen met een nieuw slot hebben geen GPS tracking

Reputatie 7
Badge +2

Doe het dan zoals voorheen op o.a. Woerden. Melden bij de beheerder, kaart scannen en dan een sleutel krijgen i.p.v. andersom (zoals Eindhoven, pak maar een fiets en bij naar buiten je kaart laten scannen).

Zie je dat al voor je met bijvoorbeeld het aantal fietsen op Utrecht Centraal Centrumzijde :wink: Het is soms al even zoeken in een stalling met weinig fietsen, laat staan in eentje waar er echt veel staan.

Badge +3

Ben wel benieuwd bij welke stalling deze (en alle andere gemelde) ‘weesfietsen’ horen.

Is het dan zo makkelijk om daar een fiets te pakken zonder een dikke rekening te krijgen bij ‘langer gebruik’?

Het zal wel een bemenste stalling zijn waar de sleutels gewoon in de fietsen zitten, en de bewaking te kort schiet.

Doe het dan zoals voorheen op o.a. Woerden. Melden bij de beheerder, kaart scannen en dan een sleutel krijgen i.p.v. andersom (zoals Eindhoven, pak maar een fiets en bij naar buiten je kaart laten scannen).

Reputatie 6

Hey Tochjo. Deze fietsen waren inderdaad als verloren gemeld. Ik heb nu meteen bij beide fietsen een melding gemaakt en ze worden binnenkort opgehaald. 

Badge +3

Vrijwel direct na mijn vorige melding is de gemelde fiets verdwenen, maar zijn er twee andere OV-fietsen verschenen op dezelfde plek (ter hoogte van Musicallaan 13c). Deze hebben nummers 42109 en 54347. Staan deze inmiddels als verloren te boek? Dan zijn ze dus daar te vinden.

Ik heb overigens de indruk dat ze nog wel af en toe gebruikt worden, maar ze staan er inmiddels dus al zo lang dat ik verwacht dat ze niet regulier gehuurd worden.

Dankjewel! Ik heb het doorgezet.

Badge +3

OV-fiets 70547 staat ter hoogte van Musicallaan 13c te Utrecht, enkele honderden meters van station Utrecht Terwijde en enkele tientallen meters van de plek waar de eerdere in dit topic gemelde fietsen stonden.

Kaartje en fotootjes:

Ja, waar heb je hem gevonden?

Badge +3

Is NS OV-fiets 70547 kwijt?

Reageer