NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Een aantal knoppen verdwijnt inderdaad uit de editor wanneer je viewport onder een bepaalde maat is, zelf heb ik er geen last van, ook niet met de lagere resolutie op m'n Macbook, maar het zou zeker in die hoek kunnen zitten.
Reputatie 7
Badge +3
Dank je Miriam.
En het is ook niet zo dat er aan de rechterkant dingen wegvallen, er is nu gewoon een groot stuk leeg / wit tussen de wel zichtbare knoppen en de Reageer button.
Reputatie 7
Badge +3
Betreft een 15 inch scherm Henk.
Maar dan zou het toch altijd zo moeten zijn geweest en niet pas sinds kort?
Ach, inSided update wel vaker dingen op vrijdagmiddag om daarna lekker het weekend aan het bier te gaan zullen we maar zeggen 😎
Reputatie 7
Badge +3
Oh ja, net zoals wij als superusers opeens beste antwoorden bij een vraag konden markeren. Die was ook leuk. Dat is intussen weer teruggedraaid, maar misschien hebben ze toen weer iets anders vernaggeld 🤣
Badge +3
Wat moet je eigenlijk doen/bereikt hebben om Super user te worden, of is dat gewoon een eretitel, net als de mysterieuze Sfeerkoning badge?

Kreeg toevallig rond middernacht een (geautomatiseerd) privéberichtje dat ik nu koploper**** ranking heb, maar die extra ster is misschien omdat ik vandaag precies 3 jaar actief ben hier. 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb werkelijk geen idee Robert.
Ik heb van die PB's dat ik met mijn "activiteit op het forum de rank Reisleider* verdiend heb" en Reisleider**, Koploper* en Koploper**. Maar zonder PB was ik ineens superuser.
De laatste 3 ranks waren overigens verdiend binnen enkele dagen zo'n 3 maanden geleden nadat er door sommige personen te pas en te onpas geliked werd.
Badge +3
Ik heb van die PB's dat ik met mijn "activiteit op het forum de rank Reisleider* verdiend heb" en Reisleider**, Koploper* en Koploper**.
Ja, die rankings heb ik ook in precies die volgorde gekregen, met wisselende intervallen. Koploper** was 10 maanden geleden en Koploper*** 7 maanden.
Die super users zijn toch uitgedeeld door NS moderator (neem aan Sivan, KJ of Thomas)
Superuser is inderdaad een van de ranks uit de oude tijd, Sivan wijst ze toe of haalt ze weg.
Badge +3
Superuser is inderdaad een van de ranks uit de oude tijd, Sivan wijst ze toe of haalt ze weg.
Ah, oké. En kun je er nog wat extra's mee of wordt alleen je naam 'goudkleurig' i.p.v. blauw?
Reputatie 7
Badge +3
We hebben superkachten maar die houden we geheim 🤣
Reputatie 7
Badge +3
https://www.youtube.com/watch?v=EZyBTKy_HQs
Ah, oké. En kun je er nog wat extra's mee of wordt alleen je naam 'goudkleurig' i.p.v. blauw?
Nee nee, onderschat het niet. Je wordt thuis opgewacht door een team stoere V&S'ers, Paulette, Merel en Sivan komen hoogstpersoonlijk een bosje bloemen brengen, rondreisje door Nederland met NS, Superuser-avonden waarbij de stand van het forum wordt besproken met het beheer, et cetera. Kroegentochten door Groningen. Hartstikke tof!

Men heeft in het verleden wel eens een presentje naar een groep Superusers gezonden, toen werd op dit forum al gekscherend gesproken over een pet zodat tijdens je reizen altijd duidelijk is dat je vrijwillig klantenserviceje speelt. En iets met een cape enzo.

Edit, topic gevonden: https://community.ns.nl/op-het-station-17/verzoek-om-een-verklaring-voor-het-afwijzen-van-vervangend-vervoer-8989/index3.html#post57888
Badge +3
Helemaal goed, en bedankt ook voor de bloemen alvast want mijn laatste bosje van NS was in oktober of zo. Oh, en mijn dagkaartjes zijn ook bijna op!

Zal ook bij webcare eens e.e.a. melden want van de week kreeg ik nog (via Twitter) een felicitatie waar de bloemen ontbraken... voor 20.000 tweets, waarvan denk ik 70% richting reizigers (NS en OV-chipkaart en Arriva e.d)



En zo blijven we lachen.. maar back on topic, nu de emoji's van @Momo nog terug op een 15" scherm! Ik merk het soms ook in Chrome, dan ontbreekt de knop Reageer of Plaatsen rechtsonder ineens, afhankelijk van hoe breed mijn venster/viewport is.
Mis ze ook op mijn tablet Robert.
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/ns-community-nieuw-jasje-en-nieuwe-naam-48117/index22.html#post340323

Geen idee of het op de PC ook het geval is. Maar zal deze vanavond of woensdag een keer opstarten en het even checken. Zit nu op de bank en sta alleen nog op om naar bed te gaan. 😫

En dan moet ik nog 100 worden.
Badge +3
Overigens (nog meer off-topic) over de superusers die een dienstblad en spoorblok kregen (en/of een pet of cape)...

Dit zat in mijn 2017 kerstpakket van de -een paar maanden nog want in 2019 gaat iemand anders het proberen- TVV maatschappij :)


Als ik post-it achtige dingen (spoorblok) nodig heb ga ik wel naar de Action of naar een andere Super user 😛
Superuser is inderdaad een van de ranks uit de oude tijd, Sivan wijst ze toe of haalt ze weg.

Nee, de Super User rank is gebouwd met de nieuwe community.

Wat betreft de emoticons, hoe zit dat bij de rest? Wij kunnen het probleem niet reproduceren.
Wat was het dan vroeger? Super Member? Zoiets in ieder geval. Het ging mij erom dat er al veel langer dan sinds de update zo’n groep bestaat los van de precieze implementatie.

Ik mag weer topics van anderen op beantwoord zetten.

Zeker, toen waren er Super Members.....

https://community.ns.nl/abonnementen-2/kids-vrij-reizen-12229/index1.html#post77094

Geweldig, bedankt Super Member

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/reizen-naar-buitenland-17082/index1.html#post110265

Beste Super Member,
Nja, hetzelfde feestje met een ander naampje dus. Al was het toen volgens mij een rank die je standaard kreeg. Maar zijn toen idd ook die presentjes naar gestuurd enzo uit het eerder gelinkte topic. Weet dat ik een aantal zaken toen per mail los kreeg omdat ik ook niet op de super member mailinglijst stond omdat ik het nog niet was.
Ik wil.jullie feestje niet bederven, maar waar kan je als volwassene al niet super en intens blij en gelukkig van worden, Supermember, Superuser, Gouden lettertjes en zelfs een presentje.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik er niet koud of warm van wordt ?
Wie zegt dat we er blij van worden? Over de komst van badges en ranks is destijds uitgebreid gesproken en de meerderheid vond het juist onzin.
Wie zegt dat we er blij van worden? Over de komst van badges en ranks is destijds uitgebreid gesproken en de meerderheid vond het juist onzin.
Sommige persoonlijke badges kunnen best origineel zijn. 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn diverse dingen waar ik blij van kan worden maar daar reken ik de superuser status niet toe.
Wel bv een lekker stukje muziek, en dan dansend de kamer door, zoals dit bv, met Henk en Nooduitgang als danspartners. Gaat nog best soepeltjes heren 😂
https://www.youtube.com/watch?v=eJl1f9T9hXA

Reageer