NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Haha heb hem al, wist nog dat ik Pandora had gebruikt in die reactie.

https://community.ns.nl/de-ns-community-61/ik-kan-het-beste-antwoord-geven-op-een-vraag-die-ik-niet-stelde-50694/index1.html
Reputatie 7
Badge +3
Dan maar via Google zoeken:
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/ik-kan-het-beste-antwoord-geven-op-een-vraag-die-ik-niet-stelde-50694/index1.html#post342188


Edit, je had hem zelf al gevonden. Ik zag even niet dat er al weer nieuw pagina was begonnen in dit topic.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb even gekeken naar die optie van markeren. Dit is sinds 10 augustus een officiële nieuwe feature voor Super users en kan niet worden uitgezet. Ik ga er vanuit dat deze leden goed om zullen gaan met deze mogelijkheid.
Met "goed omgaan" bedoel je dan deze mogelijk niet gebruiken of echt beste antwoorden selecteren bij vragen die nog op onbeantwoord staan? Mocht een superuser hier uberhaupt zin in hebben.
Elke feature kan worden uitgezet. Kan bij de volgende update geregeld zijn.
Met "goed omgaan" bedoel je dan deze mogelijk niet gebruiken of echt beste antwoorden selecteren bij vragen die nog op onbeantwoord staan? Mocht een superuser hier uberhaupt zin in hebben.

Met goed omgaan doelen we uiteraard op: geen misbruik maken van.
Elke feature kan worden uitgezet. Kan bij de volgende update geregeld zijn.

Het forum kampt al langere tijd met bugs die ook na de update nog steeds bestaan. En technisch lijkt het mij ook geen probleem, maar daar zullen ze bij inSided wel anders over denken.
Het lijkt me wel handig aan om DUIDELIJK aan te geven dat de geselcteerde antwoorden ook kunnen worden gemarkeerd door NIET NS medewerkers in de huisregels bv.

Klanten denken nu dat de antwoorden door NS medewerkers worden geselecteerd..

Elke feature kan worden uitgezet. Kan bij de volgende update geregeld zijn.Het forum kampt al langere tijd met bugs die ook na de update nog steeds bestaan. En technisch lijkt het mij ook geen probleem, maar daar zullen ze bij inSided wel anders over denken.


Mee eens, Insided zal er wel geld voor willen hebben, maar het zijn gewoon storende dingetjes.
Communiceren NS en Insided wel met elkaar ? Sivan NS was niet op de hoogte van deze feature.....
Ook de mogelijkheid om berichten uit het verleden aan te passen is een recht dat superusers hebben. iMark is hier fel tegen, maar er zijn superusers die er gebruik van maken. Volgens mij was Sivan daar ook niet van op de hoogte. Sowieso zijn de moderators volgens mij niet echt up-to-date wat betreft technisch mogelijkheden. Vandaag werd er nog een bericht van mij verwijderd terwijl ik vaker soortgelijke berichten geplaatst heb. Toen was het geen probleem. Maak tegenwoordig maar direct een back-up van een pagina voor het geval dat. Daarnaast worden diverse topics opgeslagen op het web en zijn gewoon terug te vinden. Ook googles cache is vaak de moeite waard.

Neem bijvoorbeeld het probleem met het laden van een langere privé conversatie. Na de update enige verbetering, maar in sommige gevallen nog steeds hopeloos traag. Probleem is gemakkelijk op te lossen. Gewoon net als bij topics 25 berichten per pagina. Niet dat ik nou zoveel pb berichten heb, maar toch. 💅
Er zit sowieso weinig consistentie in de (toepassing van) de regels soms. Sommige moderators vallen over namen die genoemd worden, waar andere moderators berichten met dezelfde inhoud zelfs liken. Dat zie ik als impliciete bevestiging dat het bericht in ieder geval voldoet aan de huisregels. Erg vervelend om ineens zo tegenover elkaar te staan, in plaats van aan dezelfde kant.
Het leek mij dat veranderingen wel in overleg zouden gaan met Sivan (of iemand anders van NS)

Berichten aanpassen na 1 uur kan wel, maar dat moet het expliciet aangegeven worden (kan ook automatisch hoor Insided)

(en ik zal niet gratis werk gaan doen waar moderators voor betaald krijgen 🤣, dan onderschat men de gebruikers hier)
Er zit sowieso weinig consistentie in de (toepassing van) de regels soms. Sommige moderators vallen over namen die genoemd worden, waar andere moderators berichten met dezelfde inhoud zelfs liken. Dat zie ik als impliciete bevestiging dat het bericht in ieder geval voldoet aan de huisregels. Erg vervelend om ineens zo tegenover elkaar te staan, in plaats van aan dezelfde kant.
Yep. Daarnaast heeft deze moderator het meerdere keren over dat ik aan het dreigen ben. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Iedereen die me een beetje kent weet dat dat obsulute onzin is. Alleen maar omdat ik aangeef wat je zoal op internet kan vinden. Ik plaats buiten dit forum niks over anderen en citeer niet uit pb berichten. Plaats geen openbare links. Sivan weet en zou kunnen bevestigen dat ik zeer secuur om ga met persoonlijke informatie die te vinden is op het internet. Zocht alleen wat info over bepaalde moderators nadat ze een beetje onprofessioneel bezig waren. Vooral dat van dat dreigen vind ik vervelend. Gewoon niet waar en erg vervelend dat soort opmerkingen. Gelukkig ontvang ik geen priveberichten meer van deze moderator.
Reputatie 7
Badge +3
Ook de mogelijkheid om berichten uit het verleden aan te passen is een recht dat superusers hebben. iMark is hier fel tegen, maar er zijn superusers die er gebruik van maken.
Een kleine aanvulling. Ik ben daar met reden fel op tegen. Het zorgt voor:
  • onbegrijpelijke topics
  • geschiedsvervalsing
  • minder goed nalezen/nakijken alvorens het bericht te versturen
Stel dat in bericht #1 iemand iets beweert dat onjuist is en in bericht #2 wijst iemand daarop dan is de normale gang van zaken dat de schrijver van bericht #1 ofwel in (een nieuw) bericht #3 toegeeft dat bericht #1 niet correct was of het er gewoon bij laat. Het lijkt me niet de achteraf bericht #1 gecorrigeerd moet kunnen worden. Bericht #2 met de correctie lijkt dan naderhand als een tang op een varken te slaan, terwijl dat juist een correctie was. Het achteraf corrigeren resulteert dan in een onbegrijpelijk topic en tegelijkertijd geschiedsvervalsing.

Het derde punt hoef ik denk ik niet nader toe te lichten.

Ik stel voor om de mogelijkheid tot correctie voor iedereen te beperken tot 15 minuten. Een tikfout corrigeren is natuurlijk geen probleem. Maar daar moet het dan ook bij blijven.
Helemaal mee eens trouwens met hierboven, het is ook een kwalijke zaak dat Super Users dit nu ook kunnen doen (en al gedaan hebben begreep ik😀)

Het forum wordt onleesbaar zo (zeker als het oorspronkelijke bericht ergens anders gequote is).

Topics waar moderators ge-edit hebben zijn dat nu ook.
De afgelopen jaren heb ik een hoop moderators zien komen en gaan. Zeker als relatief nieuwe moderators berichten gaan aanpassen kan het zijn dat er informatie 'verloren' gaat. Deze hebben vaak niet door dat er enige samenhang is, en dat is jammer. Het verwijderen van berichten en dan verwijzen naar de huisregels is niet de oplossing. Sencureren is niet gewenst en vrij gemakkelijk ongedaan te maken. Ik zal mijn documentatie wat betreft boa's een keer bundelen. Wat een enge ontwikkeling en wat heeft de overheid dat toch laten ontsporen. Nu zal Jouke denken... Ongepast deze opmerking!.Lees de huisregels maar eens! Ik weet dat een aantal personen wel weet waarover ik het heb en ook dat het niet om mij gaat.

Het loopt al wat langer niet lekker op dit forum. Waardevolle leden vertrekken. Nogmaals een tip aan Sivan. Bespreek het forum een keer en luister naar de forumleden. Eerst luisteren en dan anticiperen. Jullie zijn dol op scrummen, dus doe dat dan ook. Voor mij is het geen probleem om een bijeenkomst te organiseren, maar jij moet het een keer doen. 💋

Ik kwam hier ooit met een vraag. Verbaasde me over een ander onderwerp en benader al enige tijd het forum als een black box. De tijd vliegt voorbij..

Die 15 minuten voor iedereen lijken me een prima voorstel.

En dat zal het waarschijnlijk blijven. 💋

(Krijg zeker weer geen Sfeerkoning badge.....😉)
Een bijeenkomst hoeft niet, er is een feedback topic.

Mar dan niet elke keer zeggen, kan niet, doen we niet, kost geld

Aparte rubriek voor leden die een ban hebben is ook wel handig, hoeven we niet meer te zoeken waar iemand gebleven is 😀😀
Een bijeenkomst hoeft niet, er is een feedback topic.

Je moet niet alles op een openbaar forum willen plaatsen. Een 'Diner' lijkt mij verstandiger. 😎🤔💋
Een hoop feedback lijkt helaas volledig genegeerd te worden en een aantal punten zijn lastig aan te halen hier zonder de wind van voren te krijgen. Er is eerder een bijeenkomst geweest bij NS, dat kan een hoop verhelderen.

Elke feature kan worden uitgezet. Kan bij de volgende update geregeld zijn.Het forum kampt al langere tijd met bugs die ook na de update nog steeds bestaan. En technisch lijkt het mij ook geen probleem, maar daar zullen ze bij inSided wel anders over denken.


Mee eens, Insided zal er wel geld voor willen hebben, maar het zijn gewoon storende dingetjes.
Communiceren NS en Insided wel met elkaar ? Sivan NS was niet op de hoogte van deze feature.....


Uiteraard communiceren we met elkaar 🙂 Regelmatig is er overleg en worden ook de punten uit het feedback topic besproken. Jammer genoeg is niet alles (even goed) haalbaar. Ik heb overigens begrepen dat dit is gebouwd voor alle platforms en het niet voor 1 versie is uit te zetten. Uiteraard betalen we er ook niet voor. Don't shoot the messenger 😉
Ik bedoel Insided en Sivan.

Als Sivan nieuwe features niet weet, is de communicatie niet geweldig. En er is eigenlijk niets gebeurd met de feedback. Het lijkt zelfs slechter te worden

Nou het hoeft ook niet voor 1 versie uitgezet te worden, voor alle versies.

En jullie betalen er ook niet voor ?? Ja dan is er weinig mogelijk ja.
Functionaliteit lijkt platformbreed te worden uitgerold zonder per klant bepaalde wijzigingen te kunnen maken. Een wijziging zou dan uitgerold moeten worden voor alle inSided-klanten. Érg onhandig opgezet met zo weinig zaken instelbaar maar wel doorgedrukt.

In dat opzicht begrijp ik wel dat Sivan met de rug tegen de muur staat, waar enerzijds bij inSided heel weinig mogelijk is, maar er anderzijds totaal andere belangen zijn om bij inSided te blijven.
Reputatie 7
Badge +3
Voor de vele uren op en rond dit forum heb ik ook nooit kunnen factureren en dat is prima, maar net als bij de defecte schermen van klant_Jac ga ik niet kosteloos de hele dag nummertjes noteren.
Alleen bij eigen belang 😁. 2 dagen geleden scherm op zwart in de fietsenstalling in Delft, foto + nummertje in een tweet en de volgende ochtend zag ik dat er weer beeld was.





🤔
Ergens loopt een queue achter, updaten van laatste poster bij een topic enzo duurt ook erg lang. Bij dit topic in m'n fav's staat hij bovenaan, maar staat Momo nog steeds als laatste poster 1 dag geleden.
https://community.ns.nl/members/nathan-53143

Nathan is alweer mod af? 😮

Reageer