NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Badge +3
https://community.ns.nl/members/nathan-53143

Nathan is alweer mod af? 😮

Dôh, 230 reacties en dan 75 als Beste (be)antwoord?

Ik schud even mijn kussen.. en mijn hoofd. Wie was die answer-god/mod?

Ikzelf kreeg wel nog even een privé complimentje van Iris ^Inogwat voor het 'waarnemen' tijdens de heisa op Twitter (antwoord binnen 15 minuten, No Way dat ze dat lukte maar heb maar wat linkjes geplakt en in het Engels gereageerd , iedereen blij!)
Met het vertrek van Nathan valt het me opnieuw op hoe inconsistent en onduidelijk het voor (nieuwe) leden is om te achterhalen of een antwoord gegeven is door een ex-moderator. De gebruiker is geen moderator meer natuurlijk, maar heeft in het verleden zijn berichten wel officieel namens NS geplaatst. Is het een idee om _iets_ aan het profiel van ex-moderators consistent aan te passen, zoals bijvoorbeeld de handtekening "Ex NS moderator" of een aparte user title naast de naam "Ex moderator"?

In het geval van Nathan is hij z'n NS-suffix kwijt en is zijn rank gelijkgetrokken met reguliere gebruikers. Zie screenshot voor voorbeeld.

Bij andere ex-moderators bleef in elk geval nog het NS achter hun naam staan, denk aan Femke NS of Laura NS
Inderdaad. Nou kan ik me voorstellen dat dat op termijn ook lastig wordt omdat je met het relatief grote verloop in personeel (studenten e.d.) op een gegeven moment weer een Nathan krijgt en de naam dan al vergeven is aan een oud account. Maar op deze manier is het helemaal onduidelijk dat de gegeven antwoorden namens NS als officieel antwoord zijn gegeven.
Badge +3
Nou kan ik me voorstellen dat dat op termijn ook lastig wordt omdat je met het relatief grote verloop in personeel (studenten e.d.) op een gegeven moment weer een Nathan krijgt en de naam dan al vergeven is aan een oud account.
In het verleden is de eerste letter van de achternaam toen aan een oud account toegevoegd: https://community.ns.nl/members/laurar-ns-20001.
Ah, die kende ik nog niet!
Badge +3
Ik hoor van forumleden dat ze een mailtje krijgen wanneer ze een @mention ontvangen.

kon ik ze maar uitzetten
Ik wil graag nog eens opmerken hoe maf het is dat deze mails niet uit te zetten zijn. Ik heb zojuist maar een filter gemaakt in mijn mailprogramma dat deze berichten afvangt, maar dat zou volgens mij toch niet nodig hoeven zijn.
Met het vertrek van Nathan valt het me opnieuw op hoe inconsistent en onduidelijk het voor (nieuwe) leden is om te achterhalen of een antwoord gegeven is door een ex-moderator.

Yes, ga ik naar kijken.
Toch jammer dat Nathan z'n suffix kwijt is, anders waren alle recente badges voor moderators 😎

https://community.ns.nl/badges

Overigens vraag ik me wel af wat de waarde van badges is, als van de laatste 10 er 6 naar een moderator zijn gegaan en 4 naar reguliere leden 🙂
Badge +3
Ik wacht nog geduldig op mijn eventuele gouden naampje (super user) status.

Alle badges en ranks en alle stats daarvoor zouden daar zomaar aanleiding voor kunnen zijn :P

Lijkt me wel handig om mijn eigen postings/hersenspinsels later nog wat te kunnen 'modereren' als ik nieuwe info heb, of de insteek van een posting weer eens totaal gemist heb 😃
Ik krijg dezelfde melding als iMark en anderen hebben gehad.
Vermakelijk dit gehengel naar Badges en Gouden Naampjes.
Was dat in reactie op Robert of op mijn post? In mijn geval ben ik absoluut niet op zoek naar badges en titels, ik heb al die onzin uitgezet voor zover mogelijk.

Wel fijn dat je je eigen reactie nog even leuk vindt 😉
@Henk_NL

Je maakt in ieder geval wel gebruik van je functie om uren later berichten aan te passen, dat zou iedereen moeten kunnen.
Ja, maar dat is wel even iets anders dan dat ik hengel naar badges of ranks. Het beheer geeft mij als gebruiker bepaalde rechten, dan gebruik ik die.

Jij liked ook je eigen reacties terwijl niet iedereen voorstander is van die mogelijkheid 🙂
"Toon als bijlage" is niet hip genoeg?

Yes, ga ik naar kijken.

De buren van Tele2, ook een inSided klant, lossen het op deze manier op. "Oud-Moderator" lijkt me helder, los van de naam (ze gebruiken daar %naam% van Tele2 als mod-namen).

https://community.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594/index12.html#post349705

Nou fijn, daar heb je het gejank dus al. Je klikt even scheef en zet je eigen reactie als beste antwoord. Kan een moderator dit resetten en die functie slopen? Zo nee, dan Stylebot ik hem zelf wel weg. Met mijn gepruts gaat dit nog vele keren gebeuren.
De functie kan ik helaas niets aan veranderen, maar ik heb het beste antwoord weggehaald. 🙂
Dankjewel Stijn ☺️
Met het vertrek van Nathan valt het me opnieuw op hoe inconsistent en onduidelijk het voor (nieuwe) leden is om te achterhalen of een antwoord gegeven is door een ex-moderator.
Ik heb besloten alle moderators hun naam te laten behouden (dus inclusief NS). Nathan was overigens de enige oud-moderator waar die toevoeging was weggehaald. Tevens heb ik 'Oud moderator' toegevoegd. Bedankt voor het meedenken!
Top, dat klinkt duidelijk genoeg! 🙂 Staat wel leuk zo...

Ja, beetje suf dat dat nog getoond wordt. Het staat namelijk uit in onze instellingen, maar dit konden we niet uitzetten.
Zie het inderdaad bij andere inSided klanten ook gebeuren 🙂

Reageer