Sticky

Speel mee voor ranks en badges op het NS Serviceforum!

Toon eerste bericht

131 reacties

Beiden bedankt voor jullie feedback. Dit nemen wij sowieso mee in onze evaluatie van deze toevoeging aan het forum.
Op de e-mail met de vooraankondiging van deze aanpassing reageerde ik met:

Persoonlijk zie ik geen enkele meerwaarde in het toekennen van titels en statussen. Met de kwaliteit van de antwoorden van veel forumgebruikers zit het volgens mij wel snor, daar zijn geen tierelantijnen voor nodig.

Waar mijns inziens veel meer behoefte aan is, is het verhogen van de kwaliteit van de antwoorden van NS-medewerkers. Zo geven moderators regelmatig tegenstrijdige antwoorden en wordt vervolgens niet ingegaan op vragen over welk antwoord het juiste is en laat men het antwoord dat blijkbaar niet correct is gewoon staan. Ook komt het regelmatig voor dat een moderator eerst probeert om de vraagsteller van het kastje naar de muur te verwijzen en pas na enige aansporing door een andere forumgebruiker bereid is de vraagsteller te helpen. Daarnaast wordt met grote regelmaat de vraag verkeerd gelezen waardoor de reactie op geen enkele wijze een antwoord vormt op de gestelde vraag. Tenslotte worden veel vragen nog botweg genegeerd omdat de moderators op dergelijke vragen blijkbaar geen antwoord kunnen, willen of mogen geven, wat mijns inziens een buitengewoon kwalijke zaak is, zeker wanneer het om vragen met betrekking tot niet-gecommuniceerde abonnementsvoorwaarden gaat.

Als aanvulling daarop vind ik de formulering "Speel mee", het lachende gezichtje om aan te geven dat een reactie als nuttig wordt ervaren en het hartje niet erg handig gekozen, het komt op mij tamelijk infantiel over.
Als een doel van die ranks en badges is dat vragenstellers aan de hand daarvan de betrouwbaarheid van een gegeven antwoord kunnen inschatten, denk ik dat dat niet behaald wordt. Ik heb zelf geen idee wat de betekenis van al die verschillende titels is en ik kan me niet voorstellen dat het voor nieuwkomers wel intuïtief duidelijk is wat "Reisadviseur****", "Op het juiste spoor", "Reisadviseur*", "Intercity", "Reisleider*", "Verkenner", "Internet Expert", e.d. betekenen, evenals dat grijze hartje, waar soms een beetje blauw onderin zit dat later weer verdwijnt.

Het is minder handig dat onder ieder bericht nu "Reageer" met een pijltje naar het smiley-vak wijst, zo van "klik op de smiley om te reageren". Het kan zo zelfs de indruk wekken dat het getal staat voor een aantal reacties dat openklapt als je op die smiley klikt. Je moet maar net weten dat op dit forum de reacties niet hiërarchisch geordend zijn en allemaal worden weergegeven.
Niet opgevallen:$:? Cursief is ie 't mooist.:)
Dat was mij niet eens opgevallen! Als het kon, had ik mijn like teruggenomen. Mijn oprechte excuses voor mijn uiting van waardering, Pe_pe! 😉
Badge +3

Die reverse psychology werkt aardig, Pe_pe 😉

Reageer