Een retour Sloterdijk naar Barneveld is 26 oktober 9 eoro duurder dan andere dagen. Hoe kan dit ?
Wellicht een omweg wegens werkzaamheden?
De reisplanner kent adviezen via Amersfoort (€ 14,56) maar ook via Ede-Wageningen.
Je reist dan wel om, dus kost het (wegens de verplichte overstap van NS naar RRReis) € 20,14
De reisplanner kent adviezen via Amersfoort (€ 14,56) maar ook via Ede-Wageningen.
Je reist dan wel om, dus kost het (wegens de verplichte overstap van NS naar RRReis) € 20,14
Het is natuurlijk wel vreemd dat de reisplanner alleen de reis van € 20,14 laat zien. Als je de reis via Amersfoort plant dan krijg je dit dus te zien. (geen prijs bekend dus). Zo lijkt het er inderdaad op dat je reis dus bijna 6 euro duurder is. Zou m.i. niet zo gepresenteerd moeten (mogen) worden.
Oh, ik plande gewoon voor vanavond. Maar als je via Amersfoort reist betaal je met de bus natuurlijk gewoon € 14,56
2 × (20,14 - 14,56) = € 11,16 dus met 40% korting scheelt het retour € 6,97. Een verschil van 9 euro zie ik niet.
Met een e-ticket en dan via Ede-Wageningen zal niet mogen, want daar staat je traject op. Neem aan dat een kaartautomaat ook een routekeuze geeft.
Doordat de reis via Ede Wageningen sneller is dan via Amersfoort. Via Ede Wageningen kost meer kilometers.
Als u het goedkoopste route wilt reizen (via Amersfoort), dan is dat in dit geval toegestaan met een OV chipkaart.
Met ticket uit automaat of E-ticket moet u de route volgen die op de kaart vermeld staat.
U moet in Amersfoort of Ede Wageningen uitchecken bij oude vervoerder en inchecken bij nieuwe vervoerder.
Mijn advies is om gebruik te maken van een korting abonnement, of indien u vaker in het weekend reist van het abonnement NS weekend vrij.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.