Betaalpas (OVpay) voor in/uitchecken: ook bruikbaar voor korting P&R? | NS Community
beantwoord

Betaalpas (OVpay) voor in/uitchecken: ook bruikbaar voor korting P&R?

  • 23 March 2023
  • 9 reacties
  • 686 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Check je in uit met bankpas. Werkt dat dan ook om korting te krijgen met parkeren P&R? Station Apeldoorn 

icon

Beste antwoord door Aar 23 March 2023, 08:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge

Nee. Nog (?) niet.

Dank

Badge +3

Kreeg een mail dat als je NS Flex hebt je nu ook kunt afrekenen met je ov-chipkaart (op rekening), maar die heb je dus niet?

Je kan inderdaad betalen met een OV-chipkaart waar NS Flex opstaat. Ook is dat mogelijk met een NS Business Card of een betaalpas (creditcard of pinpas).

Badge +3

Je kan inderdaad betalen met een OV-chipkaart waar NS Flex opstaat. Ook is dat mogelijk met een NS Business Card of een betaalpas (creditcard of pinpas).

Ging mij specifiek om de P+R korting voor treinreizigers, die zou dan automatisch verrekend moeten worden?

Met een (anonieme) ov-chipkaart of e-ticket waarop een treinreis gemaakt is en dan pinnen kon natuurlijk altijd al.

Ik snap je niet helemaal. Met NS Flex kan je na het tonen van je OV-chipkaart om te laten zien dat je een reis hebt gemaakt wederom je OV-chipkaart tonen met NS Flex waarna de parkeerkosten inclusief korting op de lopende factuur worden geplaatst.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp de discussie niet helemaal. De vraag ging over het krijgen van P+R-korting wanneer je een treinreis met je bankpas maakt. Die vraag is al door @Aar beantwoord. 

 

Badge +3

Ik begrijp de discussie niet helemaal. De vraag ging over het krijgen van P+R-korting wanneer je een treinreis met je bankpas maakt. Die vraag is al door @Aar beantwoord. 

Het was een vervolgvraag over P+R, maar het antwoord van @Erryt NS is duidelijk. Je toont je ov-chipkaart (of e-ticket) voor de korting en vervolgens nogmaals als je het bedrag via je Flex factuur wilt betalen.

OVpay staat daar natuurlijk los van, treinreizen worden niet op je bankpas geschreven dus dan geen korting (het korte antwoord van @Aar).

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Jouw vervolgvraag lijkt me iets voor een nieuw topic. 😀

Reageer