Hallo afgelopen Dinsdag reisde ik met de trein vanaf Utrecht naar Leeuwarden. Ik had toen de trein net op het nippertje gehaald en toen bleek dat ik in de 1e klas was aangekomen. Toen de conducteur mij kwam controleren had ik geen ticket voor de 1e klas. De conducteur gaf mij toen de optie om daar een ticket voor te halen tot station Zwolle. Toen ik de ticket kreeg stond er opeens op dat ik een verhoging was van 50 euro. Terwijl dat mij helemaal niet is verteld dat ik dat zou krijgen en mij dus niet verteld heeft dat ik een boete zou krijgen van 50 euro. Hij vroeg mij alleen of ik een 1e klas ticket wou tot Zwolle of tot Leeuwarden. Mag dit wel? En heeft het zin om dit aan te vechten? Het lijkt mij namelijk sterk dat je zomaar een boete mag geven zonder dat aan te geven.
Antwoord
Bezwaar maken
Beste antwoord door Daniël NS
Hey Floris Posthuma. Welkom bij de NS Community!
Dit is de standaard procedure. Op dat moment kreeg je een uitstel van betaling (UvB, ook wel een boete genoemd) waar een wettelijke verhoging op zit. Als er bij een controle geen geldig vervoersbewijs is wordt dit uitgeschreven als vervoersbewijs om je rit te vervolgen. Er is misschien nog wel coulance mogelijk, maar dat kan ik helaas niet garanderen. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice om te zien wat we voor je kunnen doen met oog op de verhoging.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.