Van de Community website over OVPay: ‘Alle reiskosten die je maakt op een dag, worden de volgende dag in één keer van je rekening afgeschreven’.
Dit klopt niet. Als ik met NS reis en incheck met mijn betaalpas (op mobiel), dan worden de reiskosten van de eerste rit met NS altijd afgeschreven meteen nadat ik weer ben ingecheckt voor de volgende rit met NS. Voorbeeld: incheck gisteren in Dordrecht 13.45, uitcheck Rotterdam Blaak 14.05. Incheck Rotterdam Blaak 15.45, meteen daarna afschrijving kosten 1e rit van mijn bankrekening. (ik heb notificaties voor afschrijvingen aan staan, dus ik zie het meteen). Uitcheck Dordrecht 16.09. De kosten voor deze 2e rit zijn vannacht afgeschreven, samen met de kosten voor een metro retourritje in Rotterdam en de bus retourrit naar en van station Dordrecht.De 2 voorgaande keren dat ik deze reis gemaakt heb ging het precies hetzelfde.
Waarom is dit? Ik heb deze vraag al gesteld bij OV-Pay, maar die begrijpen de vraag niet, of willen de vraag niet begrijpen omdat deze niet in het script staat, want ik krijg steeds niet terzake doende antwoorden van mensen van wie Nederlands niet de moedertaal is.