beantwoord

Boete kwijtschelden

  • 27 April 2022
  • 11 reacties
  • 1332 Bekeken

Kan ik mijn eerste boete kwijtschelden van vorig jaar 12 juli? Ik kreeg een boete van 50 euro omdat ik geen geldige OV bij me had en ik werkte netjes mee.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 April 2022, 11:08

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

U kunt het altijd proberen bij de klantenservice. Al heeft u er wel lang mee gewacht.

Reputatie 7
Badge +3

Nee jij kan niet jouw 1e boete kwijtschelden en of NS dat nog wil na 9 maanden kom je achter als je telefonisch, via chat, Twitter of Facebook contact op neemt met de klantenservice.

Goedemorgen nickl235 en welkom bij de NS Community!

Een boete zal nooit zomaar kwijtgescholden kunnen worden, als er al iets veranderd kan worden zal dit zijn uit coulance, een uitzondering in wezen.

Dat gezegd hebbende zullen we nu niks meer kunnen doen met een boete van 9 maanden geleden. Als die boete niet is betaald destijds, zal hij uit handen gegeven zijn aan een incassobureau en daarna doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie om er mogelijk een strafrechtelijke zaak van te maken. Vanaf dat laatste moment is het voor ons niet meer inzichtelijk wat er mee gebeurd.

Hallo ik had een boete gekregen omdat ik was vergeten in te checken maar ik heb studenten ov maar alsnog heb ik het gekregen kan ik deze weg laten halen

 

Badge +3

Hallo ik had een boete gekregen omdat ik was vergeten in te checken maar ik heb studenten ov maar alsnog heb ik het gekregen kan ik deze weg laten halen

Als je studenten-ov recht gaf op vrij reizen mag er helemaal geen UvB uitgeschreven worden, maar in het weekend reizen met een week-SRP (40% korting) wel.

Neem zodra je de brief binnen hebt contact op met de Klantenservice (telefoon, chat), hou het boetekenmerk M×××××× (6 cijfers) bij de hand.

Hallo,

Een vriend van mij en ik hebben vandaag een boete gekregen. De trein zat van top tot teen vol en wij besloten daarom een plaatsje te nemen in de eerste klas. Na een half uur werden wij gecontroleerd en hebben wij een boete gekregen van 65 euro. Kan dit worden kwijtgescholden?

Wij vinden dit een kinderachtige beslissing.

met vriendelijke groet.

Reputatie 6

Hey Duuksander. Welkom bij de NS Community.

Wij kunnen hier niet je gegevens in en kunnen je dus niet direct helpen. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice wanneer je de brief over je boete binnen hebt, dan kan dit nagekeken worden.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

Een vriend van mij en ik hebben vandaag een boete gekregen. De trein zat van top tot teen vol en wij besloten daarom een plaatsje te nemen in de eerste klas. Na een half uur werden wij gecontroleerd en hebben wij een boete gekregen van 65 euro. Kan dit worden kwijtgescholden?

Wij vinden dit een kinderachtige beslissing.

met vriendelijke groet.

Ik begrijp dat jullie geen 1e klas vervoersbewijs hadden en er geen toestemming was gegeven aan 2e klasreizigers om zonder upgrade 1e klas te gaan zitten? Zonder geldig vervoersbewijs is de boete terecht. Kinderachtig is dat jullie nu de boete kwijtgescholden willen zien, terwijl jullie fout zaten. Jullie hebben zelf besloten om.daar te gaan zitten.

Reputatie 6

Hallo,

Een vriend van mij en ik hebben vandaag een boete gekregen. De trein zat van top tot teen vol en wij besloten daarom een plaatsje te nemen in de eerste klas. Na een half uur werden wij gecontroleerd en hebben wij een boete gekregen van 65 euro. Kan dit worden kwijtgescholden?

Wij vinden dit een kinderachtige beslissing.

met vriendelijke groet.

Weet je wat kinderachtig is? Zonder toestemming in de eerste klas gaan zitten. Boete is meer dan terecht. Als je hem van mij had gekregen had ik er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat coulance niet mogelijk is. Eerste klas reizigers betalen heel veel geld om daar te zitten en ergeren zich dood aan mensen zoals jullie. 

Goede middag met ingrid proveniers ik heb zojuist net de ns gebeld en die zeggen dat ik zo het probleem moet kunnen oplossen van de bekeuring van mijn zoon mikey van de vossenberg hij heeft namelijk een kaartje gekocht afgelopen zondag van 21.20 om naar walibi Holland toe te gaan samen met een vriendje nu hadden ze schijnbaar het verkeerde kaartje gekocht en hebben ze beide een boete gekregen van 50 euro in totaliteit een bedrag van 71.20 nu heeft de mevrouw net aan de telefoon gezegd dat als ik jullie het bewijs laat zien dat hij 21.20 heeft betaald er 50 euro kan worden kwijtgescholden van die 71.20 en hij nog maar 21.20 hoeft te betalen en later werd er ook aan beide jongens verteld dat als je onder de 18 was in het weekend kan reizen een dag voor 8 euro hopelijk heb ik hier voldoende mee geïnformeerd met vriendelijk groet ingrid proveniers

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Ingridprpveniers en welkom bij de NS Community! 
Via deze weg kunnen we je hier helaas niet mee helpen. Ik raad je aan om via de chat, Twitter of Facebook contact op te nemen met onze klantenservice. Via één van die kanalen kun je ook de foto meesturen.

Reageer