beantwoord

chipkaart gebruikt maar had e-ticket.

  • 24 June 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Hallo ik heb 28 mei met een e-ticket van Breda naar Rotterdam gereisd en had ook 2 tickets hiervoor, een voor de heenweg en een voor de terugweg

toen ik in Rotterdam was heb ik mijn  flex abonnement geactiveerd bij zo’n paal. Op de terug weg heb ik ipv m’n e-ticket mijn chipkaart gescand bij zo’n poortje in Rotterdam centraal. Ik dacht dat dat geen probleem was aangezien ik een ticket had op mijn account( dit is mn eerste reis met de trein  alleen en dacht dat gewoon kon) alleen heb ik NU PAS heb een mail gekregen dat ik niet heb in of uitgecheckt met een boete van 20€ terwijl ik wel een ticket had hiervoor. Kan iemand mij helpen?

 

icon

Beste antwoord door Thom 24 June 2022, 13:08

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Het is niet echt een boete maar een correctietarief en dat wordt veelal terug gegeven als het de eerste keer is. Met een e-ticket kunt u niet echt in- of uitchecken, alleen een poortje openen. Met een ov-chipkaart speelt betalen een rol. Met een incheck heeft u een geldig kaartje, met de uitcheck wordt het juiste bedrag afgerekend. Als u een van beiden niet doet, wordt dat gecorrigeerd met een geldbedrag.

U krijgt het waarschijnlijk terug. Houdt uw chipkaart en uw e-ticket erbij. Klantenservice kijkt er dan naar.

Reageer