dagkaart | NS Community
beantwoord

dagkaart

  • 21 October 2021
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Ik heb zojuist een dagkaart gekocht voor vandaag maar hij moest eigenlijk voor morgen. Kan ik de datum nog veranderen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 October 2021, 17:08

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Alleen als het e-ticket nog niet is gedownload en niet in de app is geladen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om dit ticket te annuleren. Is het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

Als het ticket al is gedownload of in de app geladen, dan zou u hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Voor de volledigheid: ik neem aan dat het hier gaat om een e-ticket, niet om een eenmalige chipkaart uit de automaat. Die laatste zijn wel in te wisselen als daar niet mee is ingecheckt.

Hoe kan je weten of je de ticket al gedownload of geladen hebt?

Badge +3

Bij twijfel: neem rechtstreeks contact op met de klantenservice.

Badge +3

Zodra je op de link ‘Haal mijn ticket op’ in de e-mail klikt heb je een geldig ticket in bezit. Dat moet je dus vooral niet doen.

Reageer