discriminatie naar mijn Hond

  • 3 December 2023
  • 37 reacties
  • 681 Bekeken

Ik reis al jaren samen met mijn partner en onze hond met de treinen van NS en Keolis Blauwnet.

nu is het ons bekend dat je officieel een dagkaart Hond dient te hebben.

maar waarom zeggen de meeste Conducteurs dat dit niet nodig is. Zowel bij de NS als bij Keolis Blauwnet.

er is zelf een conducteur die een Facebook pagina heeft waar zij een foto en een leuk verhaal typt over de reis die de hond maakt.

daarbij hebben wij een weekend vrij abonnement waar wij van mening zijn dat hier dan ook de hond onder hoort te vallen. (En eigenlijk ook de OV-fiets)

daarbij vinden wij dat de hond wordt gediscrimineerd om zijn grote. Een kleinere hond mag gratis mee reizen.

waarom betalen voor een hond welke niet meer ruimte inneemt dan een grote koffer.

en dan moet de hond nog op een vaak vieze vloer liggen waar etenswaren liggen welke niet veilig zijn voor een hond.

kortom ik vindt dit een scheve en oneerlijke verhouding.

begrijp me niet verkeerd, de hond hoeft niet op de stoel (vanwege haar verlies of straatvuil) maar ben van mening dat een hond ongeacht haar grote gratis mee moet horen te reizen en dat de trein vloeren schoner en veiliger voor de hond behoren te zijn


37 reacties

Reputatie 7

Nogmaals: het gaat er niet om of de hond in een tas past, maar of de hond in de tas zit. 

Dat snap ik, maar mijn hond past niet in een tas. Vandaar dat ik zeg indien…

Onzin. Elke hond past in een tas. Het hangt af van de maat van de tas.

Dit forum ziet graag foto's tegemoet van uw hond in uw tas op uw schoot.

Reputatie 7
Badge +3

Hond kan best in een tas, zie: https://www.ad.nl/buitenland/new-yorkse-hondenbaas-vervoert-ook-grote-viervoeter-in-tas~aa4df6bc/

Hopelijk heeft TS geen Deense Dog, dan wordt het op schoot nemen wel een dingetje.

 

Reputatie 7
Badge +4

 @basvdbas net zoals een accupercentage onder de 20% vaak wordt verward voor een dagkaart eersteklas..

 

 

Geweldig!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hond kan best in een tas, zie: https://www.ad.nl/buitenland/new-yorkse-hondenbaas-vervoert-ook-grote-viervoeter-in-tas~aa4df6bc/

Hopelijk heeft TS geen Deense Dog, dan wordt het op schoot nemen wel een dingetje.

 

Husky.

Reputatie 7
Badge +4

 @Tijdvoor U snapt wel heel erg weinig,

Reputatie 7
Badge +3

Hond kan best in een tas, zie: https://www.ad.nl/buitenland/new-yorkse-hondenbaas-vervoert-ook-grote-viervoeter-in-tas~aa4df6bc/

Hopelijk heeft TS geen Deense Dog, dan wordt het op schoot nemen wel een dingetje.

 

Husky.

 

Badge +3

Ik heb dit topic met een lach gelezen, en het lachen eindigt hier (ik ben geen NS)!
@Momo wint! Jammer joh @Jeffrey_Jeremia

Als je niet wenst te betalen voor een (aangelijnde) hond of ander loslopend familielid houdt het ergens op, toch? 😅

Ik denk dat hij het op zich wel begrijpt maar dat hij het er niet mee eens is. Tja, da's jammer. NS vervoert de hond, NS stelt daar regels voor op en NS stelt daar een tarief voor vast. Ben je het daar niet mee, dan neem je die hond maar niet mee of je gaat niet met de trein. De €3,30 voor een hondenkaartje voor de hele dag is heel wat goedkoper dan een los kaartje voor een persoon, als je dat er al niet voor over hebt om je hond mee te nemen ben je die hond niet waard. 

Het is niet dat ik te beroerd ben om een kaartje te halen.

 Dit doe ik ook altijd, maar het feit dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een kleinere hond en grotere vind ik niet eerlijk.

 Beide keren vervoerd de NS de dieren samen met hun baasjes prima dat daar 3,30 voor betaald dient te worden.

 Gisterenavond weer een aardige conductrice die ook zegt dat ze het oneerlijk vindt en dat ze niet om de dagkaart hond vraagt.

Ik heb dit topic met een lach gelezen, en het lachen eindigt hier (ik ben geen NS)!
@Momo wint! Jammer joh @Jeffrey_Jeremia

Als je niet wenst te betalen voor een (aangelijnde) hond of ander loslopend familielid houdt het ergens op, toch? 😅

Kids in de stltecoupé, verbieden per nu meteen!

Een kind onder bepaalde leeftijd mag ook gratis mee toch!?

Reputatie 7
Badge +3

@Jeffrey_Jeremia een kind jonger dan 4 jaar mag gratis mee en mag geen eigen zitplaats innemen, maar moet op schoot. Jouw hond kan niet in tas, mandje of op schoot, dus moet je voorcde hond betalen. Kinderen tussen 4 en 12 reizen op (betaalde) railrunner of onder begeleiding met kidvrij-abonnement.

Jouw hond is een hond en geen kind. Wat de mening van conducteurs is, doet er niet toe. Volgens de regels mag je jouw hond alleen met een hondenkaartje meenemen.

En hoezo koop jij altijd een hondenkaartje? Je begon dit topic omdat aangesproken werd omdat je het niet had.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan ook wel zeggen dat mijn fiets gediscrimeerd wordt omdat die niet zo flexibel is dat die zich in kan klappen, vouwfietsen mogen ingeklapt gratis mee. 

Je maakt jezelf nu al 2 dagen volkomen belachelijk door maar door te zeuren over de regels. NS vervoert jouw hond, die hond neemt ruimte in want kan niet in een mandje op schoot en daar betaal je voor. Punt. 

Reputatie 7
Badge +3

 Gisterenavond weer een aardige conductrice die ook zegt dat ze het oneerlijk vindt en dat ze niet om de dagkaart hond vraagt.

Het is niet relevant wat een conductrice haar mening is over een bepaald tarief. Wel relevant is dat jij voor je hond een Dagkaart Hond moet kopen.

Reageer