beantwoord

e-ticket

  • 31 March 2023
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Hoi, ik heb al eens vaker een e-ticket gehaald (jongeren dagkaart), maar als ik wil inchecken gaan de pootjes nooit open. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om de poortjes open te krijgen? Groetjes.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 31 March 2023, 14:57

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op de NS Community, lichtgevoeligheid.

Jammer dat de QR-code zo vaak niet werkt. Probeer je wel het kaartje te scannen bij een poortje dat hiervoor bedoelt is? Op het poortje zal aangegeven staan dat je hier ook e-tickets kunt scannen.
Anders wil het ook nog wel eens helpen om de helderheid van je telefoon helemaal omhoog te zetten.

Reputatie 7
Badge +1

Misschien een open deur, maar heel vaak zie ik dat mensen denken dat het voldoende is om het ticket tegen het poortje aan te houden (sommige zelfs tegen de voorkant van het poortje) en dan gaat het poortje (vanzelfsprekend) ook niet open.

Zorg er dus voor dat je de QR-code altijd duidelijk voor het venstertje van het daarvoor bestemde poortje houdt:

(De foto komt uit: https://nieuws.ns.nl/toegangspoortjes-den-haag-centraal-zijn-gesloten/)
Reputatie 7
Badge +3

Poortje met ‘scan ticket’ gebruiken en in de daluren scannen bij dalurenkaartje. In de spits gaat poortje niet open bij dalurenkaartje.

Reageer