beantwoord

e ticket printen

  • 2 January 2023
  • 21 reacties
  • 5775 Bekeken

Hallo , ik heb 2 etickets besteld en netjes ontvangen in de ap en een ook de bevestegings mail ontvangen 

Omdatmijn partner geen mobiel heeft wil ik de e tickets ook printen

In de app staat bij de tickets dat er 1 bijlage bij zit , klik ik daar op kom ik op een blanco pagina . in de app verwijzen ze me door naar de mail en als ik in de mail ,tickets afprinten aanklik kom ik weer in de app en word daar weer naar de email verwezen .maakt voor nu niet uit omdat het via de pc wel is gelukt , maar bij terugkeer van onze overwintering boek ik weer tickets dmv de ap en dan moet het toch via de samsung tab 8 of de samsung telefoon en daar via een printshop printen .  Wat doe ik fout ? Alvast bedankt aan ieder die weet hoe ik het moet doen , of wat ik verkeerd doe mvg Jacqueline 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 2 January 2023, 19:09

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +3

Printen is op zich niet nodig, je mag het document (een pdf, te downloaden vanuit de mail) ook gewoon tonen vanaf een scherm. Zet bij poortjes de helderheid op maximaal, anders gaan ze soms niet open.

Overigens mag je een ticket van je partner ook gewoon in je eigen app laden (als jullie toch samen reizen). Als je rechtsonder op ‘omdraaien’ tikt krijg je de bijbehorende persoonsgegevens te zien.

Edit: per april 2023 is tonen van een pdf of screenshot niet meer toegestaan, het ticket moet in de NS app geladen worden of uitgeprint worden op A4 formaat.

Ik heb voor mijn twee kleinkinderen twee jongerendagkaarten gekocht. Ze willen samen een dagje weg. Netjes besteld via de app en bevestigd via de mail. Nu kan ik ze wel in mijn app plaatsen maar niet uitprinten, terwijl dit wel zou kunnen vanuit de mail. Zie nergens bijlages. Het is toch niet de bedoeling dat ik hen mijn Phone meegeeft waarin de NS app staat. Hoe lossen we dit op? 

Reputatie 7
Badge

Zit er in uw mail geen PDF van de tickets? 

Dank voor je reactie Vareo, 

Nee, in de mail staat een geel blokje. "Haal mijn e tickets op". Als je dat aanklikt, heb je keuze uit Laad in NS app of Toch liever printen? Klik je het laatste aan, dan zegt ie dat je de pagina in je mail moet openen en dan begint het verhaal weer opnieuw. 

Groet,

Hans

Reputatie 6

Printen is op zich niet nodig, je mag het document (een pdf, te downloaden vanuit de mail) ook gewoon tonen vanaf een scherm. Zet bij poortjes de helderheid op maximaal, anders gaan ze soms niet open.

Om fraude te voorkomen hebben we dit liever niet. Op het moment dat je een e-ticket hebt op de telefoon die afkomstig is van NS, dan ook graag laden in de NS app. De knop PDF is ook al verdwenen op de mobiele versie van de pagina waar je de tickets gaat inladen en volgens mij worden de voorwaarden binnenkort aangepast.

Daarnaast kom je met PDF bestandjes ook in de knoei met OVPay. Screenshots/PDF files overrrulen NFC bij de poortjes niet.

Reputatie 6

Dank voor je reactie Vareo, 

Nee, in de mail staat een geel blokje. "Haal mijn e tickets op". Als je dat aanklikt, heb je keuze uit Laad in NS app of Toch liever printen? Klik je het laatste aan, dan zegt ie dat je de pagina in je mail moet openen en dan begint het verhaal weer opnieuw. 

Groet,

Hans

Deze print pagina is alleen nog beschikbaar vanaf een computer of laptop, niet meer vanaf tablet/smartphones

Reputatie 6

Ik heb voor mijn twee kleinkinderen twee jongerendagkaarten gekocht. Ze willen samen een dagje weg. Netjes besteld via de app en bevestigd via de mail. Nu kan ik ze wel in mijn app plaatsen maar niet uitprinten, terwijl dit wel zou kunnen vanuit de mail. Zie nergens bijlages. Het is toch niet de bedoeling dat ik hen mijn Phone meegeeft waarin de NS app staat. Hoe lossen we dit op? 

Op het moment dat je kleinkinderen de jongerendagkaart willen gebruiken, moeten ze deze zelf laden in de NS app op hun eigen telefoon. We hebben helaas te maken met grootschalige fraude met jongerendagkaarten waardoor de regels aangescherpt zijn. Als je ze wil printen voor je kleinkinderen, dan moet je dat doen vanaf een computer/laptop. Het andere alternatief is ze kopen via hun telefoon maar dat is in de praktijk vaak lastiger.

Ik wil je wel meegeven dat je kleinkinderen voor een jongerendagkaart in het bezit moeten zijn van zowel het kaartje als een geldig legitimatiebewijs (een ID kaart, rijbewijs of paspoort) om een boete te voorkomen. Wanneer er bij controle geen legitimatiebewijs kan worden getoond (foto's mogen ook niet) kan het kaartje ongeldig verklaard worden.

Badge +3

volgens mij worden de voorwaarden binnenkort aangepast

De voorwaarden zijn al aangepast. Een e-ticket moet nu worden afgedrukt of in de NS-app worden geladen. De pdf digitaal tonen is niet meer toegestaan.

Reputatie 6

volgens mij worden de voorwaarden binnenkort aangepast

De voorwaarden zijn al aangepast. Een e-ticket moet nu worden afgedrukt of in de NS-app worden geladen. De pdf digitaal tonen is niet meer toegestaan.

Oh joh dat is snel gegaan. Ik dacht dat de voorwaarden per 1 mei aangepast werden. Mooie vooruitgang

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt de mail naar de kleinkinderen sturen. Als 1 van beiden NSapp heeft en mail kan ontvangen, dan kan deze beiden in de app laden.

Dank voor jullie reacties! 

Ik begrijp dat er inderdaad veel werd gefraudeerd. Ik heb eerst vanuit mijn telefoon en laptop proberen te printen, Android. Later via mijn Windows laptop en het lukte meteen. Ik las het nu hierboven ook. Ik zal ze op hun hart drukken om naast het document ook een goed en geldig identiteitsbewijs mee te nemen. 

Hartelijke groet en nogmaals dank! 

Badge +3

Vreemd dat je op een laptop (ik neem aan dat het een soort Chromebook is omdat je Android noemt) niet de optie krijgt om het te downloaden.

Dat verplicht printen i.p.v. een pdf tonen (voor alle e-tickets) zal inderdaad wel komen door de uitrol van OVpay (nfc), want dat was vanaf november 2018 niet meer nodig.

Frauderen is in principe beperkt tot het doorsturen van de QR code (of de import-link voor de app), maar daarin staat gewoon de naam van de reiziger dus bij controle in de trein (i.c.m. een identiteitsbewijs) val je door de mand.

Probleem is natuurlijk wel dat veel mensen geen printer meer hebben, maar voor de Jongeren Dagkaart Dal maakt dat niet uit want die zou toch alleen maar ‘exclusief via de app’ te koop zijn, ook al kun je het ook gewoon bestellen via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart (wel zo handig omdat lang niet alle jongeren kunnen bankieren op hun telefoon). Edit: link werkt niet meer.

Printen e-ticket is niet mogelijk. De link leidt

steeds terug naar ‘open in de app’. En dan naar ‘haal e-ticket op’. Printen kan niet. Hoe gaat de NS dit regelen?

Als je bestelling in de mail opent werkt de link ook niet. Conducteur snapte er ook niets van.

Reputatie 7
Badge +3

Printen e-ticket is niet mogelijk. De link leidt

steeds terug naar ‘open in de app’. En dan naar ‘haal e-ticket op’. Printen kan niet. Hoe gaat de NS dit regelen?

Gaan het om een jongerendagkaart. Die kun je in de app laden.

Nee het gaat niet om een jongerendagkaart. Het gaat om een railrunner. 

Ja in de app kun je laden. Maar wat als je telefoon leeg is? In de treinen zijn nergens oplaadpunten voor jongeren. Daarom moet er een print mee. Maar die optie geeft de NS niet bij de bestelling. Zal ik het op Twitter zetten?

Reputatie 7
Badge

Zorgen dat je telefoon opgeladen is?

Reputatie 7
Badge +3

Nee het gaat niet om een jongerendagkaart. Het gaat om een railrunner. 

Ja in de app kun je laden. Maar wat als je telefoon leeg is? In de treinen zijn nergens oplaadpunten voor jongeren. Daarom moet er een print mee. Maar die optie geeft de NS niet bij de bestelling. Zal ik het op Twitter zetten?

Zet maar op twitter dan heb je sneller een reactie van ns medewerker

Mijn oma kon laatst ook geen tickets printen omdat zij geen laptop heeft. Ze kon dus niet zonder hulp de tickets geprint krijgen.


Als je op Android of IOS wilt printen kan je dit alsnog mogelijk maken door in het menu van jouw browser de desktop versie van de site op te vragen. Dan krijg je wel de pdf-jes.

 

maar beste NS, A.U.B. niet deze functionaliteit verbergen op de mobiele versies van de site. Is hier een goede reden voor? Want met mijn bovengenoemde werkwijze kon ik de kaartjes prima printen.

Hallo MennoGuldemond en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan je helaas niet vertellen waarom, maar ik zal wel je suggestie doorzetten. Bedankt voor het signaal. 

Reputatie 4

Probleem is niet zo moeilijk.

De meeste internetbrowers kennen in het menu de optie ‘weergeven als desktopversie’ die is de knop wel beschikbaar.

Reageer