Skip to main content

Ik heb een e-ticket gisteren gekocht, maar kan vandaag niet gaan vanwege ziekte. Kan ik de kosten van het kaartje op enige manier nog terugkrijgen? 

Alleen als het e-ticket nog niet is gedownload en niet in de app is geladen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om dit ticket te annuleren. Is het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

Als het ticket al is gedownload of in de app geladen, dan zou u hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.


Nee, in principe niet. U kunt het uiteraard proberen bij de klantenservice. 


Bij bestellen van het kaartje ben je akkoord gegaan met de voorwaarden dat kaartje niet gewijzigd kan worden of dat er geld terug gegeven wordt. Ziek worden is geen uitzondering. Soms wil de klantenservice coulant zijn bij niet gedownloade kaartjes.


Reageer