beantwoord

error met online kaartje

  • 27 February 2022
  • 5 reacties
  • 424 Bekeken

Ik heb via de app een kaartje Rotterdam -Tilburg gekocht. Er verscheen geen kaartje in app of via mail. Heb het toen meteen weer gedaan en kreeg een kaartje. Na inzage bankafschriften zie ik dat ik 2x betaald heb. Ik wil graag terugstorting van 1 kaartje.

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 February 2022, 11:56

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

U kunt hiervoor het beste rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

In het vervolg kunt u dat ook beter doen als u het gekochte ticket niet ontvangt, in plaats van een nieuw ticket te kopen. De klantenservice kan het ticket opnieuw e-mailen als daarbij iets is misgegaan.

Reputatie 7
Badge +3

Een NS-kaartje komt niet direct na betaling in de mail, maar zou er binnen 15 minuten moeten zijn. Soms kan het een uur duren.

Veel gehoorde klacht is dat als je voor iets anders (theater, concerten, evenementen) kaartjes besteld deze wel direct in de mail verschijnen. Men vraagt zich af waarom dat niet bij NS kan. Ik denk dat die vertraging bewust is, om er voor te zorgen dat zwartreizigers niet alsnog snel een kaartje kunnen kopen als zij een conducteur zien.

Reputatie 7
Badge +1

Veel gehoorde klacht is dat als je voor iets anders (theater, concerten, evenementen) kaartjes besteld deze wel direct in de mail verschijnen. Men vraagt zich af waarom dat niet bij NS kan. Ik denk dat die vertraging bewust is, om er voor te zorgen dat zwartreizigers niet alsnog snel een kaartje kunnen kopen als zij een conducteur zien.

Als dat zo is, dan moet NS geen beweringen doen zoals "Direct op pad!” en vinden ze het niet erg dat er dagelijks veel van dit soort klachten zijn. Klant op 1, 2 en 3 is echt iets anders, maar goed, dat wisten we al. Als ik bij DB iets koop, dan komt het kaartje meteen als pop-up (of in de app) en na enkele seconden via mail. NS kan dat ook als ze willen, quod non, maar suggereert tegelijk dat ze dat wel doen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat die vertraging bewust is, om er voor te zorgen dat zwartreizigers niet alsnog snel een kaartje kunnen kopen als zij een conducteur zien.

Volgens mij is dat echt complete onzin. Dan zou die vertraging altijd gelijk moeten zijn, maar we horen hier nou juist verhalen dat het de ene keer wel lukt en de andere keer niet. NS communiceert ook iets geheel anders.

Het e-ticket downloaden

Direct na het afronden van je bestelling krijg je een link waarmee je de e-tickets kunt downloaden en gebruiken vanaf je mobiel. Wil je meteen op pad? Dan is dit de snelste optie.
Ook krijg je binnen een kwartier een bevestigingsmail van ons. In deze e-mail vind je een link waarmee je op elk gewenst moment je e-tickets kunt downloaden en eventueel printen. Het printen van het e-ticket is niet noodzakelijk.

Badge +3

Probleem is dat je voorheen na betaling meteen je ‘persoonlijke pagina’ kreeg met de optie om te importeren in de app of te downloaden.

Dat is al een hele tijd stuk (je wordt naar een andere pagina gestuurd), dus moet je nu wachten op de e-mail.

Of dat met opzet is, geen idee maar onhandig is het wel.

Reageer