Geen Flex, wel mail over een dienst met Flex

  • 19 September 2023
  • 15 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Koploper****
  • 12281 reacties

Vandaag kreeg ik een persoonlijk gerichte e-mail van NS met de volgende mededeling: 

Wist u dat u ook kunt parkeren op rekening met uw NS Flex-abonnement? U kunt nu met uw OV-chipkaart bij een P+R-terrein terecht. Dit betekent:

  • In- en uitrijden op een betaald P+R-terrein zonder direct te betalen.
  • De kosten staan overzichtelijk op uw maandelijkse NS Flex-factuur.

Ik ben nogal verbaasd dat ik deze e-mail heb ontvangen. Ik heb helemaal geen NS Flex. Ik kan deze dienst dus helemaal niet gebruiken.

Ik ben wel een abonnementhouder (Dal Voordeel, voorheen Voordeelurenabonnement). Waarom wordt deze dienst niet aangeboden op dezelfde manier als Stallen op Rekening? Dat zou ik wel handig vinden.


15 reacties

Reputatie 6

Heb je toevallig mails onder “Tips en aanbiedingen” van ons aanstaan iMark? Ik gok dat dit onder deze categorie verstuurd is namelijk, dan kan je dit ook ontvangen als je geen Flex product hebt. 

Het zou zeker handig zijn, maar helaas zijn hier voor nu geen plannen voor. Ik zet zeker een suggestie voor je door dat hier interesse voor is, maar ik kan je niet beloven dat dit ook mogelijk gaat zijn in de toekomst.

De exacte reden waarom we dit nu nog niet aanbieden kan ik je helaas niet zeggen, maar het is een goede gok dat de afspraken die nu staan alleen werken voor gebruik met Flex.

Badge +3

In principe zou je voor P+R en reizen op saldo een soortgelijk ‘abonnement’ kunnen maken als OV-fiets, maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je toevallig mails onder “Tips en aanbiedingen” van ons aanstaan iMark? Ik gok dat dit onder deze categorie verstuurd is namelijk, dan kan je dit ook ontvangen als je geen Flex product hebt. 
 

Ik heb dat wel aanstaan, heb al een een paar jaar Flex en heb deze aanbieding nu weer niet ontvangen. Ik had vandaag wel een mail met nazomertips voor mijn volgende treinreis. Misschien wil NS iMark juist overhalen om een Flex abonnement te nemen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Tja, ik heb met m'n Flex Dal Voordeel ook al twee keer het aanbod ontvangen om Flex Dal Voordeel met korting te bestellen, terwijl ik dat volgens de actievoorwaarden helemaal niet mag. Gelukkig kent de techniek de voorwaarden niet 🙂

Over een paar dagen mag ik weer wijzigen. De actie loopt t/m 1 oktober. Ik ga ervan uit dat ik 'm gewoon weer kan wijzigen naar hetzelfde actie-abonnement en de drie maanden opnieuw ingaan.

Badge +3

Ik kreeg hem op 23 maart al, onderwerp: Informatie over een nieuwe service bij uw NS Flex-abonnement

Maar dat zal wel een andere zijn, staat nergens ‘Wist u al dat...”

Reputatie 7
Badge +3

Ja ok, maar jij hebt ook daadwerkelijk Flex. iMark niet, dat is volgens mij het hele punt. Nou ja, het eerste punt dan.

Het is in elk geval duidelijk dat de mailings niet, of in elk geval niet altijd, kijken naar de daadwerkelijke persoonlijke situatie van de ontvangers. Terwijl het natuurlijk heel makkelijk is om een selectie te maken van klanten waarvoor de mail ook daadwerkelijk nuttige informatie bevat.

Badge +3

Het is in elk geval duidelijk dat de mailings niet, of in elk geval niet altijd, kijken naar de daadwerkelijke persoonlijke situatie van de ontvangers. Terwijl het natuurlijk heel makkelijk is om een selectie te maken van klanten waarvoor de mail ook daadwerkelijk nuttige informatie bevat.

Knullig inderdaad, heb die mail toentertijd overigens maar op één account ontvangen terwijl ik er twee had (beide met NS Flex zover ik weet).

Voor wat betreft Dal Voordeel met korting, ik kan per 24-9 wijzigen dus laat maar weten als het jou eerder lukt 🤣

Reputatie 7
Badge +3

@Daniël NS Ik heb inderdaad aangevinkt staan dat ik Tips en Aanbiedingen wil ontvangen. Maar ik heb ook aangegeven dat mijn reisgegevens gebruikt mogen worden om de aanbiedingen te personaliseren. Het is dan extra knullig dat ik een tip of aanbieding krijg voor Flex terwijl NS weet dat ik op saldo reis.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien wil NS iMark juist overhalen om een Flex abonnement te nemen. 

Dan gaat NS van een koude kermis thuiskomen. Zeker nu ik keuzedagen heb gekoppeld aan mijn.Dal Voordeel-abonnement. 

Doe mij maar op saldo reizen in combinatie met automatisch opladen.

Reputatie 7
Badge +3

Voor wat betreft Dal Voordeel met korting, ik kan per 24-9 wijzigen dus laat maar weten als het jou eerder lukt 🤣

Zojuist m'n Dal Voordeel met korting gewijzigd naar Dal Voordeel met korting. Ingangsdatum abonnement staat nu netjes op 25-9-2023. Ik denk dat de drie maanden gewoon opnieuw gaan tellen 🙂

 

Reputatie 7
Badge +3

@Daniël NS Ik heb inderdaad aangevinkt staan dat ik Tips en Aanbiedingen wil ontvangen. Maar ik heb ook aangegeven dat mijn reisgegevens gebruikt mogen worden om de aanbiedingen te personaliseren. Het is dan extra knullig dat ik een tip of aanbieding krijg voor Flex terwijl NS weet dat ik op saldo reis.

NS wilt iedereen aan Flex.

Reputatie 7
Badge +3

En ik wil zo lang mogelijk uitstellen dat ik van Flex gebruik ga maken. Het liefst hoop ik niet mee te maken gedwongen te worden om van dat vreselijke Flex gebruikt te moeten maken. Wat een gedrocht.

Reputatie 7
Badge +3

En ik wil zo lang mogelijk uitstellen dat ik van Flex gebruik ga maken. Het liefst hoop ik niet mee te maken gedwongen te worden om van dat vreselijke Flex gebruikt te moeten maken. Wat een gedrocht.

Idem

Reputatie 7
Badge +4

Bommel heeft een Flex Dalvrij abonnement, maar ook een Dalvoordeelkaart met keuzedagen en automatisch opladen.

Daaraan ligt wat pragmatisme aan ten grondslag, ik kan beide inzetten zo het mij dat het beste uitkomt.

 

Flex Dalvrij is veel handiger dan Dalvrij op saldo. Ik kan in de spits nog overstappen van de ene naar de andere vervoerder. Verder is het nogal een kostenbesparing. Ik reis vooral in de warme tijd en ben niet meer verplicht het voor een jaar te kopen. In mijn geval is als 65 plusser in verhouding nog goedkoop maar ik kan het nu vijf koude maanden stopzetten. Dat levert 5x 87,95 op. Dat is 439,75 euro. En als ik dan toch moet reizen kan het met de keuzedagen. 
 

Flex kent soms wat ongemak, maar ik vind het heerlijk. 
ik vind 440 euro per jaar best veel geld, ook als je je Dalvoordeel verrekent. 

Badge +3

Zojuist m'n Dal Voordeel met korting gewijzigd naar Dal Voordeel met korting. Ingangsdatum abonnement staat nu netjes op 25-9-2023. Ik denk dat de drie maanden gewoon opnieuw gaan tellen 🙂

Thanks, ook maar gedaan 

 

Reageer