beantwoord

geen restitutie voor eticket, wel betaald niet gereisd

  • 4 September 2023
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Beste NS,

Onlangs voor werk een aantal e-tickets gekocht via de NS-app, na betaling automatisch in de app geladen, topconcept helemaal digitaal en ecologische footprint neutraal.

Nu heb ik wegens gezondheidsredenen, hier geen gebruik van deze e-tickets gemaakt. Dat kan, dus ik bel met ns klantenservice, leg de situatie uit en krijg te horen dat omdat ik de tickets al gedownload heb, ik geen restitutie kan krijgen. Say what, ik koop via de NS-APP de NS e-tickets die de ns app automatisch download. En nu kan ik geen restitutie krijgen, terwijl ik er geen gebruik van heb gemaakt. Dus omdat ik gebruik maak van een (in mijn ogen uitstekende) service. Kan ik er geen gebruik van maken. Wat als ik nou 3 dagkaartje had gekocht op deze manier, dan was ik per ticket €58,80 kwijt, oftewel €176,40. Lekker hoor milieuvriendelijk en betaalbaar door Nederland reizen.Not.

Graag hoor ik van jullie.

Mvg

De gedupeerde forens.

icon

Beste antwoord door MoDe 4 September 2023, 17:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is een middel tegen fraudeurs. Die ‘zeiden gewoon ‘ dat er. niet mee gereisd was of wordt. Dat is niet te controleren en dan kregen ze geld terug en konden dus gratis reizen.

Van dit soort types bent u nu de dupe. U krijgt geen geld terug bij een e-ticket, net als alle anderen. Het is en kan helaas niet anders. De meeste mensen zijn eerlijk maar teveel zijn dat niet.

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets voor enkele reizen en retours hebben geen zin meer voor het reizen per trein. Er bestaat inmiddels een veel beter alternatief: OVpay. Je reist dan door in- en uit te checken met je betaalpas of creditcard. 
Gaat de reis om de een of andere reden niet door dan is dat geen probleem. Je hebt niet ingecheckt dus je hoeft ook niets te annuleren. NS kan beter stoppen met de verkoop van deze e-tickets.

OVpay is ook volledig digitaal.

Reputatie 7
Badge +3

Het was misschien handig geweest als je de voorwaarden die je hebt aangevinkt voor akkoord ook gelezen had. Daar staat in dat er geen restitutie of wijzigen mogelijk is.

E-tickets laden niet automatisch in de app. Daar moet je nog een handeling voor verrichten.

Het is zuur dat je geen geld terug krijgt voor niet gebruikte tickets, maar eenmaal gedownload kan NS niet meer zien of ze gebruikt zijn. Voor een volgende keer dus niet in de app zetten als je nog niet gaat reizen of gebruik maken van OV-pay.

Reageer