beantwoord

Geld afgeschreven van giropas terwijl ik een e ticket had op NS app

  • 7 February 2023
  • 9 reacties
  • 462 Bekeken

Hallo,

 

Afgelopen zaterdag had ik een e ticket op m'n NS app in Utrecht Centraal in en uit gecheckt daar zag ik m'n giropas op het scherm van NS bij thuiskomst zag ik dat er twee keer € 20 afgeschreven dus graag die twee keer € 20 / €40 terug storten

Vanmiddag jullie telefoon nummer gebeld na meer dan een half uur ben ik gestopt 

icon

Beste antwoord door Tijdvoor 7 February 2023, 20:08

Bekijk origineel

9 reacties

https://www.ovpay.nl/nl/veelgestelde-vragen#wat-moet-ik-doen-als-een-verkeerd-bedrag-van-mijn-rekening-is-afgeschreven

Reputatie 7
Badge +3

En zo zullen er nog velen gaan volgen …

Was het probleem al gemeld dat als je ook je telefoon als bankpas gebruikt en dan een QR code wil scannen van een E-ticket dat hij je bankpas dan gewoon pakt op je telefoon.

Dan is het toch niet zo'n handige combinatie.

Badge +3

Met het scherm van NS bedoel je een kaartautomaat of je Reishistorie?

Lijkt erop dat een poortje/paaltje je in/uitgecheckt heeft met een ov-chipkaart of een bankpas, in plaats van het e-ticket. Dat zou je inderdaad zien als je je bankpas aan Mijn NS gekoppeld hebt.

Edit: @mrfreeze was me voor.

Reputatie 7
Badge +2

Maar TS geeft aan dat hij het E-ticket in de NS app had, die zou toch NFC moeten onderdrukken waardoor je niet perongeluk met je betaalpas kunt inchecken?

Badge +3

Maar TS geeft aan dat hij het E-ticket in de NS app had, die zou toch NFC moeten onderdrukken waardoor je niet perongeluk met je betaalpas kunt inchecken?

Tja, misschien een fysiek bankpasje in het telefoonhoesje?

Ik heb mijn geld teruggevraagd en het bedrag kwam op 0 te staan maar is na 2 dagen nog niet teruggestort. Ik kan nergens zien dat ik dit tegoed heb of wanneer ik het geld terug krijg. Zelfs geen bevestiging. En nu? 

Meestal staat een restitutie binnen 30 dagen op je rekening. Maar hoe bedoel je dat het bedrag op 0 kwam te staan? 

Ik heb de stappen gevolgd zoals werd vermeld om mijn geld terug te vragen. Ik moest zorgen dat zowel bij inchecken als uitchecken hetzelfde station kwam te staan. Waar het bedrag eerst op 20 euro stond was dit na het invullen 0 euro. Aangezien er 2x 20 euro was afgeschreven heb ik deze procedure dus 2x uitgevoerd. Ik heb nu geen enkel bewijs dat het totaal van 40 euro wordt teruggestort. Bovendien vind ik het niet kunnen dat je eerst 5 dagen moet wachten voordat je bovenstaande kan herstellen en vervolgens 30 dagen voordat je het geld terug krijgt. Kunt u mij een bevestiging sturen?

Badge +3

Ik heb de stappen gevolgd zoals werd vermeld om mijn geld terug te vragen. Ik moest zorgen dat zowel bij inchecken als uitchecken hetzelfde station kwam te staan. Waar het bedrag eerst op 20 euro stond was dit na het invullen 0 euro. Aangezien er 2x 20 euro was afgeschreven heb ik deze procedure dus 2x uitgevoerd. Ik heb nu geen enkel bewijs dat het totaal van 40 euro wordt teruggestort. Bovendien vind ik het niet kunnen dat je eerst 5 dagen moet wachten voordat je bovenstaande kan herstellen en vervolgens 30 dagen voordat je het geld terug krijgt. Kunt u mij een bevestiging sturen?

Daarvoor zul je bij OVpay moeten zijn, niet bij NS.

Reageer