Skip to main content

Gisteren met kleinkinderen en dochter op pad.

NS automaat op station heeft geen mogelijkheid voor samenreiskorting meer, dus volle tarief moeten betalen voor dochter.

Hoe vraag ik deze extra kosten terug.

Bij de kaartautomaat kan alleen Samenreiskorting worden geladen als product op een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart zonder NS Flex. Reizigers met een OV-chipkaart met NS Flex activeren de Samenreiskorting in de app of in Mijn NS. Reizigers zonder OV-chipkaart kunnen een e-ticket kopen (enkele reis of dagretour). Zie www.ns.nl/samenreiskorting.

Heeft uw dochter geen OV-chipkaart en wilde u een los kaartje met korting kopen? Dat is al sinds 2014 niet meer mogelijk bij de automaat.

U kunt uw verzoek voor compensatie van de extra kosten indienen bij de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.


Deze kosten kun je niet achteraf terug vragen. Er had online een kaartje gekocht kunnen worden met samenreiskorting. Of op een ov-chipkaart geladen kunnen worden. Even de website vooraf raadplegen had jou deze kosten bespaard.


Reageer