beantwoord

geld terug e- ticket

  • 2 October 2022
  • 6 reacties
  • 235 Bekeken

Ik heb zojuist een retour online besteld van Weesp naar Utrecht zuilen. Ik kreeg geen bevestigen van de kaartjes, maar het is wel van m’n rekening af gegaan. Nu heb ik op station zelf opnieuw een kaartje gekocht omdat de trein al bijna ging. Is er een mogelijkheid dat ik mijn geld terug krijg?

icon

Beste antwoord door MoDe 2 October 2022, 11:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS krijg je meestal de kaartjes niet direct in de mail, maar na 15 tot 30 minuten. Open het online gekochte kaartje niet. Eenmaal geopend heb je een geldig kaartje, welke niet meer ongeldig gemaakt kan worden.

Je kunt voor restitutie telefonisch via Twitter, chat of Facebook contact opnemen metNS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +4

Uw kaartje is er niet meteen. Het is verstandig het e-ticket niet te bestellen als u al op het station staat. Als u een kartonnen kaartje koopt, is het niet na te gaan of u er mee heeft gereisd of een ander. Het is nu zaak uw e-ticket niet te downloaden of te openen. In dat geval kunt u uw geld voor de e-ticket nog terugkrijgen na contact met Klantenservice. Als u het wel opent, kan dat natuurlijk niet meer. U kunt namelijk gewoon reizen met een e-ticket, ook als u het geld terug krijgt. Iemand anders kan dan reizen met het kartonnen kaartje. De meeste mensen doen dat niet, maar veel te veel helaas wel.

NS moet er rekening mee houden dat mensen dit soort dingen proberen en daar bent u de dupe van.  Daarom wordt een niet-geopend e-ticket wel teruggegeven en een geopende ticket niet.

Ik heb gisteren 3 keer een e- ticket online besteld en kreeg steeds een foutmelding. 

Toen ik thuiskwam waren ze van mijn rekening afgetrokken. 

Ze staan nog ongeopend in mijn e - mail.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik heb de klantenservice al gebeld,  maar kreeg te horen dat ik het via deze communiteit chat moest regelen,  dus zeg alsjeblieft niet dat ik het via de klantenservice moet regelen 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb gisteren 3 keer een e- ticket online besteld en kreeg steeds een foutmelding. 

Toen ik thuiskwam waren ze van mijn rekening afgetrokken. 

Ze staan nog ongeopend in mijn e - mail.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik heb de klantenservice al gebeld,  maar kreeg te horen dat ik het via deze communiteit chat moest regelen,  dus zeg alsjeblieft niet dat ik het via de klantenservice moet regelen 

Dat gaan we dus welk zeggen, want de klantenservice heeft dus gewoon gelogen tegen u. Dit is echt een transactie tussen U en NS. Op de community kunnen wij hier niets mee. U kunt wel de chat van NS gebruiken. Zie onderaan deze pagina:

https://www.ns.nl/klantenservice

Badge +3

Een (driedubbel) ticket dat ongeopend in je mail staat dient gewoon vergoed te worden.

Dat kan gewoon via de telefoon of chat. met de ordernummers bij de hand.

De kwaliteit van de klantenservice van de NS bedroevend. Als ze u de volgende keer doorverwijzen moet u gewoon zeggen dat u hebt gehoord dat het telefonisch moet. Mogelijk wordt u dan wel geholpen..

Reageer