beantwoord

geld terug ivm niet kunnen scannen e-ticket


Mijn dochter is het niet gelukt om haar aangeschafte e-ticket jongerendagkaart te scannen bij een poortje. E heeft de app gebruikt voor de QR code..Dus heeft ze haar persoonlijke OV chip moeten gebruiken voor haar reis van Goes naar Breda. Kosten via OV-chip €14,60. Jongerendagkaart €7,50

Hoe kan ze de €14,60 terugkrijgen?

PS. Voor alle duidelijkheid,Het was ‘ s morgens ruim na 9:00 uur

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 mei 2021, 11:10

Goedemorgen Adoorne. Welkom bij de Community!

Wat vervelend dat je dochter extra kosten heeft moeten maken omdat het scannen van het ticket niet is gelukt. Je kan contact opnemen met onze Klantenservice om restitutie aan te vragen. Dit kan via onze Live Chat, Twitter of Facebook. Telefonisch kan ook via 030-7515155 (lokaal tarief)

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen Adoorne. Welkom bij de Community!

Wat vervelend dat je dochter extra kosten heeft moeten maken omdat het scannen van het ticket niet is gelukt. Je kan contact opnemen met onze Klantenservice om restitutie aan te vragen. Dit kan via onze Live Chat, Twitter of Facebook. Telefonisch kan ook via 030-7515155 (lokaal tarief)

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht ten overvloede, maar e-tickets kunnen niet bij elk poortje gescand worden. Het werkt alleen bij poortjes met de tekst “Scan ticket". Misschien heeft uw dochter daar iets aan voor een eventuele volgende keer.

Hier kan het wel
Hier kan het niet

 

De vervolgvraag is hoe je dan met een e-ticket kan reizen als een dergelijk poortje met een ruitje niet aanwezig is?

of is het dan altijd geld terugvragen?

Badge +3

Op elk station dat is afgesloten met poortjes is altijd minimaal één poortje beschikbaar dat de barcodes op e-tickets kan lezen. Eventueel kan via de servicezuil bij de poortjes contact gezocht worden met een medewerker van de klantenservice die een poortje kan openen als het lezen van de barcode op het ticket niet werkt.

Dank! Dan is mijn vraag nu volledig beantwoord👍

Reputatie 7
Badge +3

Ieder station met poortjes heeft altijd tenminste 1 poortje waar een e-ticket gescand kan worden, dat is dan het brede poortje die ook geschikt is voor rolstoelen. Lukt het niet om met een e-ticket dit poortje te openen, bv omdat het glas krassen heeft of het poortje defect is, is er altijd nog de informatie zuil waarmee je een NS medewerker kan spreken en aangeven dat het poortje niet opent bij het scannen van je e-ticket. De medewerker kan dan het poortje op afstand openen.Extra kosten maken door bv met de OV-chipkaart te reizen of een kaartje uit de automaat te kopen is dan niet nodig en dus ook niet nodig om geld terug te vragen.

Heeft een station geen poortjes maar paaltjes dan hoeft je het ticket niet te scannen, je hoeft dan immers ook geen poortje te openen en kun je zo doorlopen. 

 

Reageer