Skip to main content

Beste, 

 

ik heb zojuist van iemand samenreiskorting gehad, echter hadden wij niet door dat dit op dit tijdstip niet mogelijk was en kon hier dus niet mee inchecken. Ik heb nu dus met mijn ov chipkaart ingecheckt. Ik vroeg me af of het mogelijk was om het geld van dit e-ticket terug te krijgen aangezien ik deze niet heb gebruikt. 
 

met vriendelijke groet

Mees Halkes

Hoi @Mees Halkes,

Als ik het goed begrijp heb je die e-ticket al gedownload? 

In principe worden e-tickets niet terug betaald, omdat er niet gecontroleerd kan worden of er mee gereisd is. Met een e-ticket kun je ook niet inchecken. Wel kun je er poortjes mee openen.

Ik weet niet of de NS klantenservice uit coulance iets voor je kan betekenen, omdat je wel kunt aantonen dat je met je ov-chipkaart hebt ingecheckt. Je zou het in ieder geval kunnen proberen door bijvoorbeeld te bellen naar 030-751 51 55 (dag en nacht bereikbaar). Maar ik kan je geen garantie geven.

Als je de e-ticket niet had gedownload of in de app had geladen, dan had je meer kans gehad op terug betaling uit coulance.


Reageer