Een e-ticket kan niet worden uitgelezen en niet worden uitgenomen. Bij het aanschaffen van een e-ticket wordt ook vermeld dat restitutie niet mogelijk is. Deze kunnen namelijk niet ongeldig gemaakt worden en er is dus geen controle of hij dan nog wel of niet gebruikt wordt. Om deze reden is restitutie niet mogelijk.
Ik meen dat de eenmalige chipkaarten alleen teruggenomen binnen 30 minuten van aanschaf.
Misschien ook een keer de voorwaarden van e-tickets doorlezen.
Wat jammer dat je de terugreis niet kunt maken met de trein en dat daardoor jouw ticket niet gebruikt kan worden.
Volgens de voorwaarden is het inderdaad binnen beperkte tijd bij een balie weer gerestitueerd te krijgen, maar ook via onze Klantenservice hebben wij hier mogelijkheden voor. Het stuit mij tegen de borst dat deze opties niet met jou zijn doorsproken. Bij een eenmalige OV-chipkaart (los kaartje uit de automaat) is in te zien of er met dit ticket ingecheckt en uitgecheckt is. Op basis hiervan kunnen wij uit coulance alsnog restitutie uitkeren. Wat ik je aanraad om te doen is contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen of er coulance mogelijk is als jij kunt aantonen dat jij 5 september niet hebt gereisd met dit ticket. Dit zou je dan het beste kunnen doorspreken ná 5 september. Laat ons vooral weten wat hier uitgekomen is.
اشتريت هذه التذكرة. كان من المفترض أن أشتريها في 3/12/2021 الساعة 9:34 صباحًا في هذه الرحلة لكنني سافرت بالسيارة ولم أستخدم هذه التذكرة ، الرجاء مساعدتي
اشتريت هذه التذكرة. كان من المفترض أن أشتريها في 3/12/2021 الساعة 9:34 صباحًا في هذه الرحلة لكنني سافرت بالسيارة ولم أستخدم هذه التذكرة ، الرجاء مساعدتي
Dutch or English please.
When you want your money back for an unused ticket, this is not possible.
The ticket shows 18/11/2021 as the date, not 3/12. If you had a ticket for 3/12 and have not downloaded it yet, you could try customer service.
Ik heb net 30 minuten aan de lijn gezeten ik heb een kaartje gekocht 15 december ik had dus gebeld om het te annuleren dit is een kaartje wat ik voor de volgende dag zou gebruiken 16 december in de avond om naar een feest te gaan feest is geannuleerd dus denk okay heb niks aan het kaartje dus dan maar annuleren bij ns krijg ik als antwoordt ja mevrouw als ik het zou zeggen dan zou het nee zijn ik ken me recht en heb het al een keer eerder gehad dat ik me kaartje moest annuleren wegens ziekte dus vindt dit zo belachelijk als ik de ticket nog niet heb gebruikt en niet ga gebruiken dat ik het nu opeens niet kan annuleren waar slaat dit op !!!!!!!
E-tickets kunnen niet worden geannuleerd of gewijzigd, omdat NS niet kan zien of ermee gereisd is of gaat worden. U zou het eerst kunnen afdrukken, vervolgens kunnen annuleren en daarna alsnog de reis kunnen maken.
Dat e-tickets niet geannuleerd kunnen worden, staat in het laatste bolletje van artikel 2.3 van de voorwaarden waar u bij de aanschaf mee akkoord bent gegaan. Als u eerder wel een e-ticket hebt kunnen annuleren, dan is dat een gunst geweest van de klantenservice, want u hebt daar geen recht op.
E-tickets kunnen niet worden geannuleerd of gewijzigd, omdat NS niet kan zien of ermee gereisd is of gaat worden. U zou het eerst kunnen afdrukken, vervolgens kunnen annuleren en daarna alsnog de reis kunnen maken.
Dat e-tickets niet geannuleerd kunnen worden, staat in het laatste bolletje van artikel 2.3 van de voorwaarden waar u bij de aanschaf mee akkoord bent gegaan. Als u eerder wel een e-ticket hebt kunnen annuleren, dan is dat een gunst geweest van de klantenservice, want u hebt daar geen recht op.
Beste antwoord door Thomas NS
Hallo Kers en welkom op het NS Serviceforum.
Wat jammer dat je de terugreis niet kunt maken met de trein en dat daardoor jouw ticket niet gebruikt kan worden.
Volgens de voorwaarden is het inderdaad binnen beperkte tijd bij een balie weer gerestitueerd te krijgen, maar ook via onze Klantenservice hebben wij hier mogelijkheden voor. Het stuit mij tegen de borst dat deze opties niet met jou zijn doorsproken. Bij een eenmalige OV-chipkaart (los kaartje uit de automaat) is in te zien of er met dit ticket ingecheckt en uitgecheckt
Ik weet niet hoor meneer gunst maar zijn degelijk wel andere opties dus zeker niet logisch maar okay.
Dat ging over een kaartje uit de automaat. Dan is het inderdaad mogelijk hier geld terug voor te krijgen als er niet mee ingecheckt is.
Gaat het in jouw geval om een kaartje uit de automaat of een online gekocht kaartje? In het laatste geval is het antwoord van meneer Gunst/Tochjo toch echt correct.
Beste Kers,
Het verbaast mij om te horen hoe de NS gereageerd heeft op je verzoek. Er is gewoon een wettelijk herroepingsrecht in Nederland en je staat volledig in je recht daar gebruik van te maken.
Dat de NS ergens met kleine letters in hun voorwaarden op deze e-tickets aangeeft dat dit recht niet geldt, is helemaal niet mogelijk, het is feitelijk illegaal. De wet specificeert namelijk expliciet wanneer dit herroepingsrecht niet geldt, en de situatie die de NS aanhaalt valt daar niet onder. Eea kan nagelezen worden in Wet Koop op Afstand (art. 7: 46a e.v. BW). Deze wet is een uitvloeisel van de Europese Richtlijn Consumentenrechten (97/7/EG).
En al zou de NS het herroepingsrecht willen uitsluiten, dan specificeert de wet ook dat je dit als aanbieder heel expliciet moet vernoemen in het aankoop proces. En dat is niet het geval, een linkje naar ‘lees meer’ is immers geen expliciete vermelding.
Feitelijk komt het er op neer dat de NS een systeem in het leven heeft geroepen wat blijkbaar fraude gevoelig is, omdat er een situatie mogelijk is dat je iets uit kan printen, annuleren en daarna alsnog kan reizen. Dat zal zo zijn maar dat mogen ze nog niet een probleem maken van mensen die een kaartje kopen, dat echt niet gebruiken en dan wel hun geld terug willen. Er moet gewoon een goed waterdicht systeem komen dat je ook bij e-tickets gewoon kan achterhalen of iemand heeft in- en uitgechecked. Dat is de verantwoordelijkheid van de NS en die kan niet zo maar ontlopen worden door jouw je recht op herroeping af te nemen.
Ik zou eea in de brief zetten en alsnog je geld terug vragen. Je hebt er alle recht op.
Dat klopt niet. Een E-ticket kan niet worden ingeleverd en terugbetaald. Het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen geldt op grond van de wet niet voor E-tickets. Tevens ga je akkoord met de voorwaarden die je dienst aan te klikken waarin dit duidelijk staat vermeld anders kan de betaling niet worden voldaan.
Lees de voorwaarden mbt e-tickets. En inchecken met e-tickets is niet mogelijk, waardoor controle of een e-ticket gebruikt is ook niet mogelijk is.
In de voorwaarden mag je de wet niet uitsluiten, dus dat is geen argument. Maar de wet geldt niet voor deze tickets, klaar.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.