beantwoord

geld terug vragen

  • 10 September 2023
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo, ik heb gister gerezen met een jongere dagkaart nu werkt mijn kaartje gecheckt alleen was mijn telefoon leeg dus nu kon ik niet bewijzen Dat ik een kaartje had. Nu had die meneer voor mij een briefje gemaakt en een aantekening, nu vroeg ik me af hoe ik mijn geld zou kunnen terug krijgen en dat ik die niet hoef te betalen

icon

Beste antwoord door JurgenH 10 September 2023, 15:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed dat je een uitstel van betaling (inclusief wettelijke verhoging van €50,-) hebt gekregen?

Je kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Vaak is er, mits het niet vaker is voorgekomen, coulance mogelijk. Het is goed hierbij uit te leggen dat je wel een ticket hebt/had. Wij kunnen hier echter niet bij klantgegevens, en kunnen daarmee dus ook niet verder helpen.

Het geld van je e-ticket zul je waarschijnlijk niet meer terugkrijgen, maar dat lijkt me gezien je wel hebt gereisd ook niet meer dan logisch.

Reputatie 4

Even een aanvulling. Soms duurt het een paar dagen voordat het hele gebeuren zichtbaar is voor de klantenservice, dus incluus de aantekwning. Doe dit donderdag of vrijdag daarom even. 

Reputatie 7
Badge +3

Je moet altijd een vervoersbewijs kunnen tonen. Kun je dat niet vanwege een lege telefoon, dan krijg je een boete, die afhankelijk van wat de conducteur er bij heeft geschreven en het de 1e keer is, terug gevraagd kan worden. Hou er rekening mee dat dit coulance is. Zorg ook dat je de jongerendagkaart alsnog kunt tonen als de klantenservice daarom vraagt.

Reageer