Op zondag 4/9 stalde ik om 09.45 uur mijn fiets in de rijwielstalling bij Station Baarn. Diezelfde dag wilde ik rond 13.00 uur uitchecken. Het display liet zien dat ik bedrag verschuldigd was van € 4,95. Omdat de eerste 24 uur het stallen gratis is drukte ik op de informatieknop. Op afstand opende men het poortje. Ik kreeg het verzoek via de website NS.NL een en ander te melden om te voorkomen dat dit bedrag alsnog in rekening zou worden gebracht en vervolgens dagelijks met € 0,50 zou worden verhoogd. Ik pretendeer niet de slimste te zijn, maar via de website kwam ik er absoluut niet uit. Telefonisch contact opnemen met een baliemedewerker, daar is geen beginnen aan. ‘Een ogenblik geduld’, duurt wel heel erg lang… Weet iemand raad?
Ik zie ‘Eerste 24 uur gratis, daarna € 0,55 per dag’ staan. Dus het zou die dag inderdaad gratis moeten zijn. Het is momenteel erg druk, maar ik adviseer je toch contact op te nemen met onze klantenservice hiervoor.
Na 10 minuten wachten een medewerker van NS aan de lijn en mijn verhaal gedaan. “Ja, dan moet u bij een collega van mij zijn, ik zal u doorverbinden. Fijne dag verder”. Na 5 minuten hangen wordt de verbinding verbroken. Waar raadt u aan. Nog een keer proberen? Oké, ga ik doen...
Dat kan ik inderdaad aanraden, hoe spijtig ook. Kies vooral de optie OV-fiets in het menu, omdat de fietsenstalling dan ook gelijk in de skillset van de betreffende medewerker zit.
Gesproken met klantenservice. De OV-chipkaart waar ik gisteren nog mee gereisd heb komt in het NS-systeem niet voor. Er is een notitie van mijn verhaal gemaakt. Mochten er alsnog rekeningen komen dan kan daar naar verwezen worden. Nou, daar ga ik dan maar vanuit...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.