beantwoord

Groepsticket buiten daluren

  • 12 October 2023
  • 6 reacties
  • 255 Bekeken

Is het mogelijk om voor 16 personen een groepsticket enkele reis te kopen buiten de daluren met korting. Ik zie namelijk alleen maar de mogelijk voor een groepsticket tijdens daluren.

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 October 2023, 12:01

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Nee. Voor reizen binnen de spitsuren zijn geen goedkope tarieven beschikbaar, om reizen in de drukke spitsuren te ontmoedigen.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is niet mogelijk, het groepsticket is juist bedoeld om het reizen buiten de spits te laten plaatsvinden

Reputatie 7
Badge

Lijkt me ook niet de bedoeling dat in het spitsuur er nog meer druk komt in de toch al volle treinen.

Mag ik met een groepsticket of met een samenreisticket vóór 16u inchecken en wel mijn reis deels uitvoeren in de spits. Ik reis b.v. van Groningen naar Maastricht en vertrek rond 14u in Groningen en kom rond 18u aan in Maastricht

Badge +3

Met een Groepsticket mag dat niet. Met Samenreiskorting mag dat niet als met een e-ticket gereisd wordt, maar wel als Samenreiskorting als product op een OV-chipkaart geladen wordt en in de daluren is ingecheckt.

Reputatie 7
Badge +3

Met een e-ticket, of het nu een Groepsticket of Samenreisticket is, kan niet worden ingecheckt aangezien er geen chip in zit, je kunt er alleen eventuele poortjes mee openen. Omdat je er niet mee kunt inchecken is ook niet vast te stellen of de reis nog in de daluren is begonnen. De voorwaarde voor daluren e-tickets is dat je er niet mee tijdens spits in de trein mag zijn. 

Met een OV-chipkaart (en dus ook Samenreiskorting geladen op een OV-chipkaart) check je wel in en staat dus ook vast wanneer de incheck was. 

Reageer