beantwoord

Hoe krijg ik contact met de NS klanten service?

  • 2 October 2022
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

Op reis naar Brussel en vanaf Eindhoven heb ik een internationaal NS vervoersbewijs.de station Eindhoven werkte de internationale code niet bij de toegangspoort en heb ik ingecheckt met mijn NS kaart. Door NS (geschat) 16 euro in rekening gebracht.ik heb de NSklanten service gebeld en werd verwezen naar de NS chat functie (omdat ik een ook internationaal kaartje had.) In de chat functie mijn verzoek en mijn gegevens doorgeven inclusief kopieën van mijn vervoerbewijzen. Na drie kwartier wachten geen antwoord en na anderhalf nog geen reactie. Hoe krijg ik contact met de NS klanten service? 

icon

Beste antwoord door Daniel 2 October 2022, 10:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ook de klantenservice heeft personeelstekorten, het enige wat je kunt doen is opnieuw proberen te bellen of je ingestuurde gegevens goed zijn aangekomen.

Sowieso had u deze hele situatie kunnen voorkomen: als u een internationaal kaartje heeft moet u simpelweg nooit uw OV-chipkaart gebruiken. De QR-code werkte mogelijk wel bij een ander poortje (als het glaasje gekrast is kan het poortje de code soms niet goed lezen). En als het echt niet werkt drukt u op de infoknop op de paal naast de poortjes zodat er op afstand eentje geopend kan worden. Of u spreekt een NS-medewerker aan, die lopen op Eindhoven Centraal vast wel rond.

U heeft nu waarschijnlijk een gemiste check-out die u ook had kunnen voorkomen door na passeren van het poortje direct weer uit te checken aan de andere kant van het poortje.

Reputatie 7
Badge +3

De wachttijd is lang. Bij chat moet je deze open laten staan. Omdat je iets moet uploaden kun je ook nog via DM/PB Twitter/Facebook contact opnemen.

Met qr-code kun je niet alle poortjes openen alleen die met ‘scan ticket’. Gaat poortje niet open dan infopaal gebruiken die naast poortjes staat. Of na incheck ovkaart gelijk als je er door bent weer uitchecken aan andere kant van poortje.

edit: @Daniel was net wat sneller

Reputatie 7
Badge +1

ALS dat zelfs nog een papieren print was: er staat een soort rebus/strip op die dat zo uitlegt-of althans zo probeert. Maar het schijnt inderdaad dat echt elke nieuwe klant eerst neus moet stoten voordat dit doordringt.

Meestal is deze reis vanwege de grote omweg per spoor sneller en altijd goedkoper met de BUS-FLIX vooral

Reageer