Hoi A. Noniem,
Als je alles vol tarief doet, kost dat:
Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal: € 13,60
Den Haag Centraal - Maastricht: € 29,40
Maastricht - Amsterdam Centraal: € 29,40
TOTAAL: € 72,40
(prijzen zijn te vinden in de reisplanner)
Maar je zou wel gek zijn, als je dat gaat doen. Een dagkaart waarmee je de hele dag onbeperkt kunt reizen kost bv. “maar” € 58,80.
Het loont al snel om wel een abonnement af te sluiten. Je kunt deze na een maand weer opzeggen.
Welke dag (en op welke tijden) ga je reizen? Dan kunnen we beter meerekenen. Als dat bv. in het weekend is, kan het véél goedkoper.
@mrfreeze heeft al een veel beter antwoord gegeven.
Dank () voor je reactie, MrFreeze! Ik zou door de week gaan. Normaal betaal ik met mn bankpasje (inchecken-uitchecken…). Waar kan ik evt zo’n dagkaart kopen ؟
Maar wat een prijzen, hè, beste mensen! Voor iets meer reistijd maar wel aanzienlijk goedkoper en service aan boord van het vliegtuig om een snack, koffie oid te kunnen kopen zit ik lekker in n warm land..! Maar ook in n land als Italië of Spanje trek je glimlachend de beurs om een treinkaartje te kopen. Wat een OV-armoede, hiero!
Iets goedkoper dan een dagkaart van NS is een Holland Travel Ticket voor een dag. Bij de kaartautomaat van NS te koop. De versie die op weekdagen na 09,00 uur en in het weekend de hele dag geldig is kost 48 euro. Kun je in Den Haag en Maastricht ook nog gebruik maken van het overige OV.
Ik begrijp overigens niet waarom de NS () niet meer zo’n fijne, relatief goedkope actie(dag)kaarten verkoopt in samenwerking met AH, Kruidvat e.d.
Omdat ze financiële problemen hebben en niet meer voor Sinterklaas kunnen spelen.
NS flex weekend vrij kost €34,95 per maand
Met dit kaart reist u 4 weekenden achter elkaar, wat bij goed gebruik goedkoper is dan AH, Kruidvat e.d..
Dal voordeel kost deze reis €43,44 + €5,60 (per maand) €49,04. U moet dan wel in de daluren de reis beginnen. Als u in de spits incheckt betaalt u vol tarief (wat zonde is).
Op www.ns.nl/abonnementen/ staan alle abonnementen. Alle abonnementen kunt u na 1 maand (30 of 31 dagen) dagelijks opzeggen, inclusief gratis OV chipkaart (indien u geen OV chipkaart hebt dan duurt bestelling 7 dagen).
NS dagkaart is te koop online of in de automaat kost €58,80 (automaat €1 toeslag). Hiermee mag u in de spits reizen.
Holland Travel Ticket Off Peak kost €48, maar dan mag u na 09:00 reizen. U kunt deze kaart ook op Amsterdam Centraal in de automaat of loket kopen.
Spoordeelwinkel verkoopt retour € 46 naar Maastricht. U mag niet omreizen (dus niet naar Den Haag), ook moet u tijdens ochtend en avondspits de trein verlaten.
Indien u jonger bent dan 18 jaar, dan is Jongeren Dagkaart interessant voor €7,95. U moet tijdens de ochtend en avondspits uit de trein zijn.
Fijn hoor, jullie reacties !
Nooit hehoord van een Holland Travel Ticket… Kun je er ‘anoniem‘ mee reizen of moet je n.a.w.-gegevens invullen ؟
Je koopt het Holland Travel Ticket bij een automaat van NS. Er worden verder geen gegevens gevraagd.
Dank je wel, iMark ! Top!