Hmm, goeie! Toeristenautomaat lijkt me gewoon een fancy woord, maar is gewoon een kaartautomaat.
Intern heb ik de info nog wel zo staan als dat je deze bij een kaartautomaat kan bestellen, zelfs bij de Info & Ticket bus op Busplatform B17-B19, Schiphol Airport bij Connexxion.
Ik zal even uitzoeken of dit op de website niet uitgebreider moet.
Dat hele gedoe met een voucher is alleen maar onhandig. Laat de toeristen die kaart met pinpas of creditcard kopen bij een NS-automaat en leg dat duidelijk uit op de website.
Vouchers zijn eigenlijk iets uit de vorige eeuw.
Vanmiddag kwam ik weer eens langs het station hier en heb even gekeken. Bij de automaat op station De Vink is het Holland Travel Ticket gewoon te koop.
Ook in Castricum uit de automaat te koop (net gecheckt), dus NS moet zijn website aanpassen. Systeem met vouchers zal denk ik niet meer bestaan inmiddels. Is natuurlijk ook wel vreemd als je zo'n kaart in Enschede of Hengelo zou willen aanschaffen, dat dat niet kan.
Het beste antwoord lijkt mij in dit geval ook niet het beste antwoord.
Ik ben trouwens ook zeer benieuwd hoe je je voucher kan omwisselen bij een toeristenmachine?? Leest die toeristenmachine dan het voucher en print die vervolgens het echte ticket uit???
Helaas worden vouchers nog altijd afgegeven en moeten toeristen dus nog (vaak) in een drukke rij in de Servicewinkel hun ticket ophalen. Vandaag ook weer tig vouchers moeten scannen.
Waarschijnlijk willen buitenlandse toeristen het liever van tevoren regelen. Of ze denken dat dat beter / makkelijker is, omdat ze misschien denken dat ze niet met hun buitenlandse bankpas of creditcard kunnen betalen bij een Nederlandse automaat.
Dat laatste was misschien jaren geleden wel geval. Zo stond ik eens (zal 2000 of zo geweest zijn) toen ik terug kwam vanuit de VS op Schiphol bij een kaartautomaat om een kaartje terug naar huis te kopen en bij een automaat ernaast stond een buitenlandse toerist die het niet lukte om te betalen met haar pas of creditcard, de kaart werd niet geaccepteerd. Ze had wel contantgeld, maar alleen papiergeld. Ik heb toen met mijn bankpas voor haar betaald en zij betaalde mij contant terug. Had ik nog een klein beetje winst aan, want ze wilde geen wisselgeld terug en ze was erg blij dat ik haar geholpen had.
En zolang de mogelijkheid wordt gegeven om van tevoren een voucher te bestellen zullen er altijd mensen zijn die dit ook doen.
Ik regel liefst ook alles zelf van tevoren.
daar is het ook de tijd naar.
het moet nu mogelijk zijn om met de barcode die men ontvangt bij kopen van de kaartjes online, te scannen bij trein, tram, bus, metro. Dan zou het helemaal makkelijk zijn, mits in een app geladen zodat de rfid-optie uitgeschakeld wordt. Hopelijk wordt dit snel mogelijk. Scheelt voor iedereen veel handelingen en tijd.
Bepaalde dingen regel ik zelf liever ook van tevoren, maar dingen waarvan ik weet dat het net zo makkelijk of zelfs makkelijker ter plekke kan weer niet. Maar daarvoor ga ik wel af op de informatie die wordt gegeven. Als de informatie op de NS website zou aangeven dat je het HTT gewoon bij iedere kaartautomaat kan kopen, zouden misschien meer mensen dat ook doen.
De pagina is aangepast maar van mij mag het volgende wel omgedraaid worden (dus bij een automaat en desnoods als suffe voucher)
Het Holland Travel Ticket online kopen
Je koopt dit kaartje online als voucher bij Discover Holland. Deze voucher ruil je later in voor een Holland Travel Ticket bij een station met een NS Tickets & Servicebalie of bij de toeristenautomaten op de stations Schiphol Airport en Amsterdam Centraal.
Het Holland Travel Ticket is {ook} direct te koop bij alle stations met een NS Tickets en Servicebalie en bij de NS kaartautomaten.
Bij elke kaartautomaat dus (all cards accepted)…
Welke andere optie zou je in godshemeltjesnaam willen (een voucher)?
Het is mij na al die jaren dat we spreken over het HTT nog niet steeds niet duidelijk waarom die afschuwelijk onhandige vouchers nog steeds gepusht worden. Het lijkt me veel duidelijker om de het HTT alleen nog via automaten en balies te verkopen.
Het enige alternatief zou de verkoop van een e-ticket kunnen zijn. Maar hou op met die malle vouchers, zeker nu er nog amper stations zijn waar je de voucher bij een balie kunt omwisselen. Tenzij de achterliggende gedachte is dat er extra opbrengsten zijn wanneer mensen van te voren een voucher kopen en dus het hele bedrag al hebben voldaan. Ongeacht of ze de voucher gaan omwisselen.
Het is mij na al die jaren dat we spreken over het HTT nog niet steeds niet duidelijk waarom die afschuwelijk onhandige vouchers nog steeds gepusht worden. Het lijkt me veel duidelijker om de het HTT alleen nog via automaten en balies te verkopen.
Het enige alternatief zou de verkoop van een e-ticket kunnen zijn. Maar hou op met die malle vouchers, zeker nu er nog amper stations zijn waar je de voucher bij een balie kunt omwisselen. Tenzij de achterliggende gedachte is dat er extra opbrengsten zijn wanneer mensen van te voren een voucher kopen en dus het hele bedrag al hebben voldaan. Ongeacht of ze de voucher gaan omwisselen.
Bij het e-ticket heb ik inmiddels eigenlijk hetzelfde idee.
Tenzij de achterliggende gedachte is dat er extra opbrengsten zijn wanneer mensen van te voren een e-ticket kopen en dus het hele bedrag al hebben voldaan. Ongeacht of ze het e-ticket gaan gebruiken.
......Tenzij de achterliggende gedachte is dat er extra opbrengsten zijn wanneer mensen van te voren een voucher kopen en dus het hele bedrag al hebben voldaan. Ongeacht of ze de voucher gaan omwisselen.......
.....Tenzij de achterliggende gedachte is dat er extra opbrengsten zijn wanneer mensen van te voren een e-ticket kopen en dus het hele bedrag al hebben voldaan. Ongeacht of ze het e-ticket gaan gebruiken........
Een duo complottheorie ! Hoe verzinnen jullie het @Henkpeetersen en @iMark
@Ret.tep
Vouchers bestaan al heel lang en waren in de vorige eeuw een handige manier om in je eigen land en in je eigen valuta alvast voor een dienst te betalen. De voucher kon dan bij aankomst in het buitenland omgewisseld worden.
Dat heeft anno 2024 eigenlijk geen nut meer, en al helemaal niet als de tickets ongelimiteerd verkrijgbaar zijn.
Ook in het buitenland heb ik dit soort gedoe met vouchers gezien. Bijvoorbeeld met de Barcelona Card. Die blijk je dan voor dezelfde prijs in ter plaatse kunt kopen, vergelijkbaar met HTT. In Barcelona vertelde iemand me dat toen dat het bewuste politiek is om de vouchers te pushen. Het geld is dan binnen en het risico van het niet omwisselen van de voucher ligt bij de klant. Vouchers kunnen immers niet geannuleerd worden. Kassa!
Als @Ret.tep dat een complottheorie wil noemen dan neem ik dat voor kennisgeving aan.
......In Barcelona vertelde iemand me dat toen dat het bewuste politiek is om de vouchers te pushen. Het geld is dan binnen en het risico van het niet omwisselen van de voucher ligt bij de klant. Als @Ret.tep dat een complottheorie wil noemen dan neem ik dat voor kennisgeving aan.
Dus je denkt echt dat OV bedrijven vouchers en E-tickets aanbieden in de hoop dat ze wel gekocht, maar niet gebruikt worden. Heel bijzonder zo'n soort complotgedachte...........
Dus je denkt echt dat OV bedrijven vouchers en E-tickets aanbieden in de hoop dat ze wel gekocht, maar niet gebruikt worden. Heel bijzonder zo'n soort complotgedachte...........
Lijkt me de droom van letterlijk elk bedrijf, maar goed.
Betaald krijgen terwijl de dienst niet wordt gebruikt wie wilt dat nou niet?
Ik denk/vind dat @Ret.tep (al dan niet namens de NS) zich eerst maar eens moet inlezen in de topics en reacties van @iMark hier. Mijn mening!
Als er geen perverse opbrengstprikkel zou zitten in de voucherverkoop was die flauwekul met vouchers allang afgeschaft. Er moet nu een website in de lucht gehouden worden met een betaalsysteem. Kan allemaal opgedoekt worden op de pagina https://www.discoverholland.com/holland-travel-ticket.
Het geld voor het onderhoud van die website kan beter besteed worden aan iemand die het Steenkolenengels verbetert.
Natuurlijk is er geen sprake van een complot met die vouchers. Maar er zitten bij al die OV-bedrijven natuurlijk wel financiële wonderkinderen die al die niet terug te betalen tickets als een interessante inkomstenstroom zien om de verliezen een beetje af te dekken.
........Maar er zitten bij al die OV-bedrijven natuurlijk wel financiële wonderkinderen die al die niet terug te betalen tickets als een interessante inkomstenstroom zien om de verliezen een beetje af te dekken.......
Van iemand welke zulk soort teksten plaatst en denkt dat dit echt zo is hoef ik de rest van zijn/haar ruim 12000 (!) berichten alleen al op deze Community niet te lezen @Robert B .
Van iemand welke zulk soort teksten plaatst en denkt dat dit echt zo is hoef ik de rest van zijn/haar ruim 12000 (!) berichten alleen al op deze Community niet te lezen @Robert B .
Of jij bent gewoon veelste naïef
De werkwijze van NS met betrekking tot E-tickets is op zijn minst dubieus te noemen. Het bedrijf heeft lang geweigerd om de voorwaarden van het niet retourneren duidelijk te vermelden bij aanschaf. NS verwees dan naar de algemene voorwaarden wat echter bij dit soort aankopen niet is toegestaan.
https://community.ns.nl/overige%2Dproducten%2D6/oplossing%2Dvoor%2Dverkeerde%2Ddatum%2Detickets%2D54787/index2.html