beantwoord

ice toeslag gekocht, aansluiting gemist

  • 24 September 2022
  • 5 reacties
  • 400 Bekeken

Goedemiddag, ik heb voor mijn partner en mij twee ICE toeslagen gekocht om van Utrecht naar Arnhem te reizen met deze trein. Echter doordat de trein van Den Haag Centraal naar Utrecht een stoptrein was geworden hebben wij geen gebruik kunnen maken van de ICE. 
kunnen wij deze toeslagen nog terugkrijgen? Of blijven deze geldig?

icon

Beste antwoord door Maxime NS 24 September 2022, 17:01

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag pjisonline, welkom op de NS Community. 

 

De ICE toeslag blijft niet geldig. Als het uiteindelijk een vertraging is geworden van 30+ minuten, zonder dat dit van te voren al in de reisplanner was aangekondigd, dan zou je een claim in kunnen dienen voor vertraging. Verder is het lastig om na te gaan of je wel of niet met de ICE hebt gereisd dus is er geen andere regeling waar je gebruik van kan maken om de toeslag terug te krijgen. Als je met een OV-chipkaart reist, dan zou je even bij de klantenservice kunnen navragen of ze op basis van moment van inchecken en uitchecken kunnen uitsluiten dat je met de ICE bent gegaan en daarom de toeslag terug kunnen betalen. 

Bedankt voor uw reactie. We waren op doorreis dus we hebben de gewone trein genomen. Dat zou wellicht wel zichtbaar kunnen zijn op de ov-chipkaart inderdaad. Ik ga het proberen, bedankt.

Eigenlijk is het systeem met deze toeslagen niet correct en misschien is het beter om zo’n ticket te kopen als je reeds in de trein zit.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor uw reactie. We waren op doorreis dus we hebben de gewone trein genomen. Dat zou wellicht wel zichtbaar kunnen zijn op de ov-chipkaart inderdaad. Ik ga het proberen, bedankt.

Eigenlijk is het systeem met deze toeslagen niet correct en misschien is het beter om zo’n ticket te kopen als je reeds in de trein zit.

Je moet voor het instappen een geldig vervoersbewijs hebben. Wanneer je in de trein pas een toeslag kan kopen, zullen mensen de gok op geen controle wagen en het niet doen.

Wanneer je een abonnement hebt hoef je voor die trein geen toeslag te kopen.

Eigenlijk is het systeem met deze toeslagen niet correct en misschien is het beter om zo’n ticket te kopen als je reeds in de trein zit.

Dan kopen mensen alleen een ticket als ze de conducteur zien komen. 

Her lijkt me het beste om de ICE alleen nog voor Internationale reizigers toegankelijk te maken. 

Reputatie 7
Badge +1

Verder is het lastig om na te gaan of je wel of niet met de ICE hebt gereisd dus is er geen andere regeling waar je gebruik van kan maken om de toeslag terug te krijgen.

Je mag iemand niet voor een niet-geleverde dienst laten betalen. Dat betekent dus dat in dit soort gevallen de onterecht betaalde toeslag terugbetaald moet worden. Dat kan gewoon via de klantenservice neem ik aan. Daar is geen aparte regeling voor nodig, aangezien dit door bestaande wetgeving wordt geregeld.

Reageer