beantwoord

Ik wil graag een dagje met de trein, maar welke moet ik kopen?

  • 16 October 2021
  • 4 reacties
  • 416 Bekeken

Welk kaartje is handig om met Arriva, Keolis en NS te reizen voor 1 dag van 12 tot 18 jaar? Het word de 1e keer dat ik ga reizen met de trein (alleen) dus ik zou echt heel graag een dagje treinen doen met Arriva, Keolis en NS.

icon

Beste antwoord door Robert B 16 October 2021, 14:39

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Poe-dat is makkelijker gezegd/vraagd als verteld. Heb je de site al eens wat uitgebreider doorgelezen? In principe is alles daar te vinden.

Je bent jeugd en je kan de jongerendagkaart voor slechts 7,50 via je smartefone bestellen-maar dat is ENKEL NS en enkel BUITEN de spits (za/zo wel hele dag). Altijd je ID meenemen voor controle.

Wil je echt het hele OV, dan is er een hele dure dagkaart-Holland Travel Ticket, van net over de 60 eur-of rond de 40 voor buiten de spits (als boven)-maar hier geldt de insjektijd-,dus zolang je net voor 6.34 of net voor 16.04 insjekt kan je de reis met DIE vervoerder afmaken. Kaartje uit de automaat. EN geldt in elke trein/bus/tram/metro waar gesjipt wordt.

Je bent dan veel beter af door zelf-of je ouder- een chipkaart-persoonlijk-met FLEX en voor 1 maand weekendvrij te bestellen-dat kost 31 eur en dan kan je een hele maand elk weekend-VR zelfs ook nog vanaf 18.26, treintje rijden-elke vervoerder-zoveel je wilt. NIET vergeten na 1 maand weer stop te zetten-door naar Basis te gaan. Doe je dat niet, dan blijf je betalen en mag je dus ook blijven reizen.

LEES je dan wel heel goed in hoe het werkt met die sjipkaart en wat je er wel/niet mee moet doen, elke fout wordt meedogenloos afgestraft en kost je heel veel euries………..

Kon je dat zelf nou niet vinden of ben je wat lui en laat je anderen het voor je uitzoeken?

Poe-dat is makkelijker gezegd/vraagd als verteld. Heb je de site al eens wat uitgebreider doorgelezen? In principe is alles daar te vinden.

Je bent jeugd en je kan de jongerendagkaart voor slechts 7,50 via je smartefone bestellen-maar dat is ENKEL NS en enkel BUITEN de spits (za/zo wel hele dag). Altijd je ID meenemen voor controle.

Wil je echt het hele OV, dan is er een hele dure dagkaart-Holland Travel Ticket, van net over de 60 eur-of rond de 40 voor buiten de spits (als boven)-maar hier geldt de insjektijd-,dus zolang je net voor 6.34 of net voor 16.04 insjekt kan je de reis met DIE vervoerder afmaken. Kaartje uit de automaat. EN geldt in elke trein/bus/tram/metro waar gesjipt wordt.

Je bent dan veel beter af door zelf-of je ouder- een chipkaart-persoonlijk-met FLEX en voor 1 maand weekendvrij te bestellen-dat kost 31 eur en dan kan je een hele maand elk weekend-VR zelfs ook nog vanaf 18.26, treintje rijden-elke vervoerder-zoveel je wilt. NIET vergeten na 1 maand weer stop te zetten-door naar Basis te gaan. Doe je dat niet, dan blijf je betalen en mag je dus ook blijven reizen.

LEES je dan wel heel goed in hoe het werkt met die sjipkaart en wat je er wel/niet mee moet doen, elke fout wordt meedogenloos afgestraft en kost je heel veel euries………..

Kon je dat zelf nou niet vinden of ben je wat lui en laat je anderen het voor je uitzoeken?

Ik kon het niet vinden

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Goedkope dagkaartjes voor heel NL zijn zeldzaam tegenwoordig. Er is eigenlijk alleen het off-peak Holland Travel Ticket voor €42 dat te koop is bij kaartautomaten en geldig is na 9:00 en ook geldig is in bus/tram/metro.

Je kunt (via je ouders) ook NS Flex Weekend Vrij bestellen, dat kost €31 voor een maand, en daarmee kan je tot 5 weekenden (vrijdag 18:30 tot maandag 04:00) vrij reizen met alle treinen in Nederland, uitgezonderd Thalys en Eurostar, en voor de IC direct tussen Schiphol en Rotterdam met € 2,60 toeslag.

Voor Weekend Vrij heb je een persoonlijke ov-chipkaart nodig (met foto) maar als je die niet hebt is die gratis (levertijd een week).

Een Jongeren Dagkaart van € 7,50 is inderdaad alleen geldig bij NS, en daar mag je alleen buiten de spits mee reizen.

Reputatie 7
Badge +3

En wil je gewoon kris-kras door Nederland reizen of wil je naar bepaalde stad toe? In de Spoordeelwinkel zijn diverse aanbiedingen voor een stedentrip voor €23, waarbij je ook nog een lunch (broodje met sap) of koffie met appeltaart krijgt. Je kunt hierbij alleen in de daluren of weekenden reizen en is geldig bij alle treinvervoerders.

Ik denk dat je eerst even moet bedenken wat je nu precies wil. Waarheen wil je reizen, hoe vaak en wanneer? Dan kun je aan de hand daarvan bepalen wat het handigst is.

Reageer