Welk kaartje is handig om met Arriva, Keolis en NS te reizen voor 1 dag van 12 tot 18 jaar? Het word de 1e keer dat ik ga reizen met de trein (alleen) dus ik zou echt heel graag een dagje treinen doen met Arriva, Keolis en NS.
Ik wil graag een dagje met de trein, maar welke moet ik kopen?
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Goedkope dagkaartjes voor heel NL zijn zeldzaam tegenwoordig. Er is eigenlijk alleen het off-peak Holland Travel Ticket voor €42 dat te koop is bij kaartautomaten en geldig is na 9:00 en ook geldig is in bus/tram/metro.
Je kunt (via je ouders) ook NS Flex Weekend Vrij bestellen, dat kost €31 voor een maand, en daarmee kan je tot 5 weekenden (vrijdag 18:30 tot maandag 04:00) vrij reizen met alle treinen in Nederland, uitgezonderd Thalys en Eurostar, en voor de IC direct tussen Schiphol en Rotterdam met € 2,60 toeslag.
Voor Weekend Vrij heb je een persoonlijke ov-chipkaart nodig (met foto) maar als je die niet hebt is die gratis (levertijd een week).
Een Jongeren Dagkaart van € 7,50 is inderdaad alleen geldig bij NS, en daar mag je alleen buiten de spits mee reizen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.