beantwoord

incheck en uitcheck locatie klopt busreis klopt niet

  • 10 October 2022
  • 10 reacties
  • 243 Bekeken

Ik heb een flex-abonnement en nu zie ik dat de busreis die ik heb gemaakt verkeerd staat. Ik ben naar Amersfoort met de trein gegaan en toen lokaal nog met de bus, maar de busreis staat in de buurt van Zwolle. Hoe krijg ik dat gecorrigeerd?  

icon

Beste antwoord door Daniel 10 October 2022, 12:34

Bekijk origineel

10 reacties

Welkom op onze NS Community TeHaHa. Dat is wel een eindje uit de weg. Is de busreis wel met in- en uitcheck beschreven? Als dit niet zo is, en de uitcheck mist bijvoorbeeld, dan kan je deze corrigeren op uitcheckgemist.nl.

Ik heb een flex-abonnement en nu zie ik dat de busreis die ik heb gemaakt verkeerd staat. Ik ben naar Amersfoort met de trein gegaan en toen lokaal nog met de bus, maar de busreis staat in de buurt van Zwolle. Hoe krijg ik dat gecorrigeerd?  

Hoeveel heeft u betaald voor de busreis? En hoeveel zou u moeten betalen? Dat laatste kunt u opzoeken via 9292.nl. Als u minder heeft betaald dan zou moeten, kunt u het beter zo laten. 

Ik heb goed in- en uitgechecked want anders was er 4 euro afgeschreven, maar ik denk dat er iets mis was met de apparatuur in de bus. Het incheck punt en uitcheck punt staan beschreven.

Kosten zijn nu 3,19 en zouden 1,81 moeten zijn. Nu kan ik niet declareren want ik moet een sluitende administratie overhandigen.

Reputatie 7
Badge +2

Sowieso kan ik aanraden hier een klacht over in te dienen bij Keolis. Waarschijnlijk krijg je via hen dan wel je geld terug, maar ik weet zo niet of dit ook in je reishistorie gecorrigeerd wordt.

Ik heb de claim ingediend.

Badge +3

Je reishistorie zal niet veranderen na geld terug van Syntus/Keolis, dus declareren wordt dan wel lastiger.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb op 28 augustus iets vergelijkbaars gehad bij Connexxion/Transdev.

Omdat het een busrit was die ik kon declareren viel me op dat de incheckhalte niet klopte. Blijkbaar had de GPS niet helemaal goed gewerkt en stond mijn incheck op een halte eerder. Omdat ik van mening ben dat je als reiziger moet kunnen vertrouwen op het correct registreren van in- en uitchecks heb ik maar eens een klacht ingediend en €0,28 geclaimd.

Op 1 oktober bericht gekregen dat er restitutiesaldo voor me klaar staat bij een automaat.
Mijn werkgever heeft overigens zonder probleem mijn declaratie goedgekeurd. Als die er op staat maak ik met alle plezier €0,28 aan ze over.
 

Groot gelijk, geen mens zal wakker liggen van twee kwartjes, maar een grotere hoeveelheid klachten bij vervoerders zal op zijn minst kunnen zorgen voor agendering bij de leverancier van dat spul. Dat is in Nederland maar een klein handje partijen namelijk.

 

In de regel is CXX nou net de partij die dit snel oppikt. 

Reputatie 6
Badge +1

Ik heb bij EBS juist regelmatig het “probleem” dat de apparatuur op de beginhalte blijft hangen, en ik daardoor alleen het instaptarief betaal in plaats van de volledige rit van ongeveer € 4. Maar daar zal ik maar geen klacht over indienen 😅

Badge +3

Haha, ik check meestal uit vlak na vertrek vanaf de ‘vorige’ halte. Dat scheelt een whopping 7 eurocent in mijn voordeel.

Moet er alleen bij ‘mijn halte’ geen team boa’s staan om me op de vingers te tikken 😅

De buschauffeurs maakt het niets uit, gerommel in de marge… Maar herhaaldelijk 28 cent teveel aftikken omdat de verkeerde halte getoond wordt telt wel op.

Zie ook de topic(s) over dubbel instaptarief bij een overstap (GVB - Connexxion in NH), terwijl het in de andere richting vlekkeloos gaat.

Reageer