Skip to main content

Hallo allemaal, 

Ik heb de laatste trein nodig van Maastricht - Eindhoven om 00.01 (nacht vrijdag op zaterdag) 

 

​​​​​Nu wil ik mijn retour ticket op zaterdag zetten zodat ik de volgende ochtend terug naar Maastricht kan. Lekker handig dacht ik. 

 

Echter nu realiseer ik dat ik precies om 00.00 moet inchecken en nog maar 1 min over heb op op het perron te komen wat dus te riskant is. 

Als ik iets voor middernacht incheck zal min retourticket om 04.00 vervallen denk ik (einde dag) 

Heeft ​​​Iemand hier ervaring mee of tips? Zou natuurlijk mooi zijn als ik de zelfde ochtend meteen terug kan. 

Alvast bedankt 

​​​​​​Gr. 

Maastricht heeft geen poortjes. En er bestaan ook geen retourkaartjes meer (zijn 2 enkeltjes) dus ik snap het probleem eerlijk gezegd niet.


Als je reist met een e-ticket ( wat ik opmaak uit je vraag) dan kun je daar niet mee inchecken, alleen poortjes mee openen, Dat inchecken is dan dus niet van toepassing. 


Koop het ticket voor de terugreis wel op de juiste datum !!!


Koop het ticket voor de terugreis wel op de juiste datum !!!

Of nog beter, koop geen e-ticket maar check-in en uit met een betaalpas. 


er bestaan ook geen retourkaartjes meer (zijn 2 enkeltjes) dus ik snap het probleem eerlijk gezegd niet.

NS verkopen wel degelijk nog dagretours. Ze kosten behalve bij een enkele actie wel hetzelfde als twee enkele reizen dus normaliter heb je er alleen maar last van, maar ze bestaan wel. Zie https://www.ns.nl/kaartjes/dagretour


Met een e-ticket check niet in maar open je alleen poortjes. Ipv retour kopen kun je ook 2 enkeltjes kopen. De prijs is hetzelfde. Let op data en traject. Je kunt zoals al eerder genoemd is ook met bankpas in/uitchecken. Dat is even duur.


Sorry voor het ongemak, 

 

Ik heb een coulance retourticket. Idd een e-tciket.

Ik dacht dat ik daar ook mee moest inchecken. 

 

Gr 


Welkom bij de NS Community!

Met een (coulance) e-ticket dagretour op zaterdag zit je goed.

Inchecken met een e-ticket is niet nodig/mogelijk en als er in Maastricht poortjes zouden zijn kon je laat op de vrijdagavond ook met je bankpas naar binnen en dan aan de binnenkant van een poortje weer uitchecken.


Het antwoord van Robert klopt. Als de ticket op zaterdag staat mag je daarmee tot zondagochtend 04:00 reizen. Inchecken is inderdaad niet nodig. Met de barcode op de ticket kan je de poortjes openen.


Hartstikke bedankt allemaal, 

 

Ik ben geholpen!

 

Topic closed 


Ik toevallig net in de chat van ns app contact gehad omdat mijn retour kaartje die ik voor de dag koop in de ns app steeds na middernacht weg is terwijl mijn kaartje geldig is van 6:30 tot 04:00. En dus zo ook al eens problemen heb ervaren met behalen van laatste trein omdat ik poort dus niet door kon. En ook al met de ns politie die in trein je kaartje komen checken. Dan lastig doen omdat je ticket na middernacht foetsie is in de app


Ik toevallig net in de chat van ns app contact gehad omdat mijn retour kaartje die ik voor de dag koop in de ns app steeds na middernacht weg is terwijl mijn kaartje geldig is van 6:30 tot 04:00. En dus zo ook al eens problemen heb ervaren met behalen van laatste trein omdat ik poort dus niet door kon. En ook al met de ns politie die in trein je kaartje komen checken. Dan lastig doen omdat je ticket na middernacht foetsie is in de app

Je kunt dan het beste het kaartje uitprinten. Je ook 2 enkele reizen kopen. Of je gaat reizen op jouw bankpas.


Je kunt dan het beste het kaartje uitprinten. Je ook 2 enkele reizen kopen. Of je gaat reizen op jouw bankpas.

Als het klopt dat een ticket in de app ‘verdwijnt’ om 0.00 uur, terwijl die tot 4.00 uur geldig is, moet dat gewoon opgelost worden. Daar zou de reiziger geen extra moeite voor moeten hoeven doen.


Bij mij staan ‘oude’ tickets onder het kopje Eerder in de app, waarbij de code gewoon te zien is.


Reageer