beantwoord

Is dat mogelijk?

  • 24 August 2023
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Goedemorgen,

 

Mijn ex kreeg de factuur binnen van de NS weekend Flex abbo, nu staat er een aparte treinreis bij op een woensdag. Ik heb voor hem die dag een los Eticket gekocht en naar zijn whatsapp verstuurd. Volgens mijn zoon zou met het inscannen de OV pas gescand zijn ipv de QR code op zijn Whatsapp (zijn OVPas zit in zijn telefoonhoesje) Ik heb het Eticket nog in mijn mailbox staan, kan ik dat geld van de reis ergens terugvorderen? Ik neem dat ze kunnen zien dat het Eticket niet gebruikt is op die zelfde dag.

 

Groeten Roel

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 August 2023, 12:15

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens, laat staan dat we een terugbetaling kunnen regelen.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw vraag aan een medewerker van NS te stellen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Overigens, ter informatie voor de toekomst: e-tickets zijn sinds dit jaar alleen geldig als ze zijn afgedrukt, of als ze in de NS-app zijn geladen. Een QR-code in Whatsapp voldoet niet.

Hoi Tochjo,

 

Bedankt voor de snelle reactie en de informatie, fijne dag :)

Reputatie 7
Badge +3

NS kan niet zien of een e-ticket gebruikt is. Er zit geen chip in. De code is om poortjes te openen. Voor het e-ticket zal er geen geld teruggegeven worden, als deze gedownload is en als de QR-code naar whatsapp is gestuurd dan is deze gedownload. Hij heeft geluk gehad, want zoals hierboven aangegeven heb je alleen een geldig ticket als deze in de app staat of geprint is.

Het OV waarschuwt om passen los aan te bieden, een telefoon laten scannen met ov-chipkaart in het hoesje is niet zo slim. Is er in- en uitgecheckt met de ov-kaart?

De ex zou contact kunnen opnemen met de klantenservice voor coulance ivm dubbele betaling voor de reis.

Hoi Mode,

 

Word inderdaad niet vergoed, zover ik weet is er in/uitgecheckt.

De informatie die het OV aanbied heb ik natuurlijk niet gelezen of naar gezocht. Daar sta ik niet bij stil, uiteraard wel voor een volgende keer. De ex vind het wel goed zo, die luistert niet zo goed naar mij ;)

Fijne dag en bedankt voor de info

Reputatie 7
Badge +3

De informatie die het OV aanbied heb ik natuurlijk niet gelezen of naar gezocht.

 

Dat hoeft ook niet, het wordt tegenwoordig expliciet op de paaltjes en poortjes vermeld:

 

Reageer