Skip to main content

Mijn vraag is: als ik de dagkaart heb gekocht, kan ik op een vrijdag hele dag reizen? telt het mee als weekend? of telt vrijdag als doordeweeks en moet ik me houden aan de dal uren die er zijn?

ik hoop op een antwoord op me vraag, telt vrijdag als doordeweeks of weekend.

Vrijdag is een doordeweekse dag. De jongerenkaart is alleen op zaterdag, zondag en door NS benoemde feestdagen de hele dag geldig.

Met een jongerenkaart mag je van maandag tot met vrijdag niet tussen 6.30-9.00 uur en 16.00-18.30 uur in de trein zijn.

De voorwaarden kun je vinden in de NS app en de website.


Ik had een jongere dagkaart gekocht om 16:06 en er stond dat mijn kaartje niet geldig was even later kwam ik erachter dat ik kwam door dat het na vieren niet meer gebruikt kan worden ik vraag me af of ik mijn geld terug zou kunnen krijgen aangezien het kaartje nu nutteloos is voor mij? Dank


Ik had een jongere dagkaart gekocht om 16:06 en er stond dat mijn kaartje niet geldig was even later kwam ik erachter dat ik kwam door dat het na vieren niet meer gebruikt kan worden ik vraag me af of ik mijn geld terug zou kunnen krijgen aangezien het kaartje nu nutteloos is voor mij? Dank

Nee, etickets kunnen niet geannuleerd worden. U kunt om 18.30 uur er alsnog mee op pad.


Ik had een jongere dagkaart gekocht om 16:06 en er stond dat mijn kaartje niet geldig was even later kwam ik erachter dat ik kwam door dat het na vieren niet meer gebruikt kan worden ik vraag me af of ik mijn geld terug zou kunnen krijgen aangezien het kaartje nu nutteloos is voor mij? Dank

De geldigheid staat duidelijk in de app aangegeven. Als je het kaartje nog niet in de app hebt gezet dan zou je nog via een van de andere kanalen contact kunnen opnemen met NS klantenservice. In principe heb je een geldig kaartje waarmee je buiten de spits kunt reizen.


Reageer