Ik heb een online jongerendagkaart besteld voor woensdag 4 mei. Nu krijg ik mijn ticket binnen en is het ticket voor vandaag geldig. Kan dit omgezet worden naar 4 mei?
Je hebt uitsluitend kans hierop, via klantenservice, als het ticket nog niet gedownload is. Anders heb je pech.
Hoi Rhode w en welkom op de NS Community!
Helaas is het wijzigen van het ticket niet mogelijk. Omdat het ticket alleen via de NS-app verkrijgbaar is, wordt het ticket direct gedownload en geopend in de app. Hiermee is het ticket bevestigd en is een wijziging of restitutie niet meer mogelijk omdat we niet meer kunnen controleren of het ticket wel of niet gebruikt gaat worden.
Omdat het ticket alleen via de NS-app verkrijgbaar is, wordt het ticket direct gedownload en geopend in de app.
Huh? Nee hoor… die krijg je gewoon per e-mail want de pagina om direct na betaling een ticket te importeren in de app werkt al tijden niet meer (wel in de Engelse versie).
Robert B heeft gelijk, dit werkt nu anders! Er is nu dus een kans dat het ticket niet geopend is. Indien dat het geval is, raad ik je aan om contact op te zoeken met de Klantenservice.
Robert B heeft gelijk, dit werkt nu anders!
Je bedoelt: door een bug werkt het niet zoals bedoeld en beloofd. Al maanden trouwens en meermaals hier vermeld.
Je bedoelt: door een bug werkt het niet zoals bedoeld en beloofd. Al maanden trouwens en meermaals hier vermeld.
Tussen het betalen van een e-ticket en het in de NS app krijgen zit altijd nog die ‘persoonlijke pagina’ (dezelfde die je ook via e-mail toegestuurd krijgt) met de optie om het te importeren of te downloaden.
De verwoording ‘na betaling staat het ticket automatisch in de NS app’ is onjuist, want zo werkt het niet. Daar is dus nog een handmatige handeling voor nodig (importeren vanuit je persoonlijke pagina of de knop/link in de e-mail die daarheen verwijst).
Niet echt een bug, maar kan in je voordeel zijn als je niet meteen na betaling die optie krijgt en er ineens achter komt dat het ticket voor de verkeerde datum is (wat overigens niet duidelijk in de mail staat, maar dus wel op die persoonlijke pagina). In dit geval kwam de mail na 42 minuten binnen:
Na klikken op de gele knop of de link krijg je nog een laatste kans om een fout te signaleren (de gekozen datum staat erbij, in dit geval ‘vandaag’)
Ziet er dan zo uit als het ticket nog opgehaald kan worden (screenshot van 7 april dus daar staat ook ‘vandaag/today’), restitutie de volgende dag geregeld en vandaag (na 13 dagen dus) op mijn rekening.
Hallo
Ik heb net een kaartje gekocht voor 7 augustus maar ik had op de verkeerde datum geklikt, kan ik nog mijn geld terug krijgen ?
Het was € 2,60 -, in
Met vriendelijk groet
Marit Ruiter
Hoi Marit Ruiter,
E-tickets kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden. Alleen als je 'm nog niet geopend hebt, kun je contact opnemen met de klanteNService om te kijken of ze uit coulance toch iets voor je kunnen betekenen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.