Skip to main content

Ik had gekeken en ik heb weekend vrij abonnement van studenten ov en ik ging om 16u dus ik moest een kaartje kopen maar ik zou 40%korting krijgen stond er maar met afrekenen moet ik nogsteeds €20 betalen. Kan iemand mij helpen?

Hoi Kaidelooff,

Met een abonnement kun je geen losse tickets kopen. Je moet gewoon in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Wel zorgen voor voldoende saldo natuurlijk. Eventuele korting wordt automatisch verrekend.

Om geld terug te krijgen zou je een poging kunnen wagen bij de klanteNService. Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je gegevens.


Als je een studenten OV hebt dan moet je in- en uitchecken, niet een kaartje kopen. Met een weekend SOV krijg je echter alleen in de daluren korting, in de spits betaal je vol tarief zoals je gemerkt hebt. Al zou je tot 16.04 uur nog met korting hebben kunnen inchecken.


Nee, je moest geen kaartje kopen. Je moest inchecken met je OV-chipkaart waar je SRP op staat en zorgen dat er saldo op die kaart stond. Je reis wordt dan betaald van dat saldo en de korting wordt dan berekend.


U moet altijd in en uitchecken. Het systeem herkent welke tarief u moet betalen. Verzorg voor voldoende saldo.

 

Alleen met studenten OV en NS flex gaat het fout, deze 2 producten moeten op aparte passen staan.


Met een weekend SOV krijg je echter alleen in de daluren korting, in de spits betaal je vol tarief zoals je gemerkt hebt. Al zou je tot 16.04 uur nog met korting hebben kunnen inchecken.

Alleen dinsdag tot en met vrijdag vóór 9.00 uur is tegen vol tarief.


Reageer