Ik kan het door mij gekochte treinkaartje niet gebruiken omdat ik ziek ben geworden. Kan ik mijn treinkaartje laten verzetten naar volgende week? Dan geldt exact de zelfde actieprijs en hoop ik weer beter te zijn.
Er is helaas geen mogelijkheid een e-ticket nog om te zetten. Het geldt echt alleen maar op dezelfde dag en voor hetzelfde traject als er op staat.
U zou ook als het om te zetten zou zijn nog gewoon met de oorspronkelijke ticket kunnen reizen: die is niet ongeldig te maken. Veel mensen weten dit, en krijgen zo twee kaartjes voor de prijs van één. Ik beschuldig u daar niet van, maar veel te veel mensen doen het en dus heeft NS besloten dat e-tickets niet meer te veranderen zijn.
Ik wens u wel beterschap ondanks dit bericht!
Ik kan het door mij gekochte treinkaartje niet gebruiken omdat ik ziek ben geworden. Kan ik mijn treinkaartje laten verzetten naar volgende week? Dan geldt exact de zelfde actieprijs en hoop ik weer beter te zijn.
Nee, dat is nu eenmaal het risico als u kaartjes in de voorverkoop met korting koopt. Als u dat risico niet wil lopen zult u vol moeten betalen. Volledige flexibiliteit en dan ook korting gaat natuurlijk niet samen.
Waar ik op reageerde is gelukkig verwijderd, vandaar dat ik mijn reactie daarop ook in de prullenmand kan gooien. bij deze.
Twee partijen sluiten een overeenkomst tot het verrichten van diensten.
Er gebeuren vervolgens dingen die geen van beide partijen konden voorzien.
De ene partij kan de dienst niet afnemen.
De andere partij kan de dienst niet leveren.
Kan de overeenkomst door partijen vernietigd worden, ontbonden worden, vervalt hij van rechtswege, of is er in de overeenkomst in de situatie voorzien?
Er zal in de overeenkomst gekeken moeten worden. Wat zegt letter en geest van de GTbV-regelingen?
En gelukkig hebben we ook nog rechters.
Kan de overeenkomst door partijen vernietigd worden, ontbonden worden, vervalt hij van rechtswege, of is er in de overeenkomst in de situatie voorzien?
Er zal in de overeenkomst gekeken moeten worden. Wat zegt letter en geest van de GTbV-regelingen?
Het is dit geval heel duidelijk. Je koopt een kaartje in de voorverkoop dat je volgens de voorwaarden daarna niet meer kan wijzigen of annuleren. In ruil daarvoor krijg je een flinke korting. Je weet dat je het risico loopt dat als er iets tussenkomt je je geld kwijt bent.
Het getuigt van een bedenkelijke mentaliteit om willens en wetens een overeenkomst aan te gaan en er dan vervolgens alsnog onderuit proberen te komen. En dat nadat u in uw eerdere post al suggereert om eventueel maar fraude te plegen.
In die overeenkomst, in de voorwaarden, staat duidelijk dat na betaling restitutie of wijzigen niet mogelijk is.
Bij aankoop ga je akkoord met de voorwaarden van een niet-goed-geld-weg-ticket. In dit geval is het ticket niet goed en het geld weg.
Leuker kunnen we de uitleg niet maken, wel eenvoudiger.
.
Prietpraat op het misleidende sociale medianiveau
Dit maakt indruk op mensen die het eigenbelang nastreven en de principes van het recht niet kennen.
Gelukkig hebben we rechters: inderdaad. Daarvan weet je dat die eerst naar de wet kijken. Dreigen met rechters en suggereren dat die het eigenbelang van jurisukkels wel zullen dienen terwijl duidelijk is dat ze zich aan de wet moeten houden, is inhoudelijk ronduit bedenkelijk.
Wat u schrijft klinkt stoer, maar inhoudelijk is het niet en werkt het zo ook niet. Het recht is niet het verlengde van het eigenbelang en werkt wel eens anders dan er op deze misleidende fora wordt beweerd. De reden dat mensen daar toch van alles roepen is dat het daar klaarblijkelijk status geeft als je lijkt over juridische kennis te beschikken die een belang dient. Daar trappen de mensen die hier aanwezig zijn - met een normaal niveau en kennis niet in. Die prikken daar allemaal doorheen.
Ik denk dat u zich op andere fora beter thuis zult voelen.
Gelukkig prikken de hier genoemde mensen met enige ontwikkeling - en daadwerkelijke kennis van zaken - hier doorheen.
Stop de verdommelijking van de samenleving.
Inspraak zonder inzicht, leidt tot uitspraken zonder uitzicht.
Geïllustreerd.
Bij aankoop ga je akkoord met de voorwaarden van een niet-goed-geld-weg-ticket.
Het is echter en helaas nog steeds zo dat je bij bij de koop van een kaartje vanuit de planner op ns.nl niet te zien krijgt, behalve verstopt in de voorwaarden, dat een online gekocht kaartje niet teruggegeven kan worden. Het maakt hierbij niet uit of je een gewoon kaartje koopt of een "NS PrijsTijd Deal”.
Dit is al maandenlang het geval maar NS vindt het blijkbaar niet belangrijk om deze informatie duidelijk in beeld te brengen, terwijl het juist verplicht is om dergelijke cruciale informatie niet alleen in de algemene voorwaarden te verstoppen.
@moderators: komt hierin nog verbetering?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.