beantwoord

kan geen kaartje kopen via de app

  • 7 April 2022
  • 2 reacties
  • 318 Bekeken

Ik wil zaterdag met de trein van Deurne naar Breda ( en terug natuurlijk) in de app kan ik wel een rit plannen maar er is geen mogelijkheid om een kaartje te kopen. Er staat iets dat het niet mogelijk is om de prijs te bepalen. Op andere tijdstippen is het wel mogelijk maar dat zijn weer andere verbindingen. Hoe kan ik toch een kaartje bestellen voor die rit op die dag op die tijd? Het zal toch niet zo zijn dat ik een papieren kaartje moet kopen op het station zelf.

icon

Beste antwoord door Julian 7 April 2022, 15:36

Bekijk origineel

2 reacties

Dat lijkt te komen doordat de ICD Amsterdam - Breda is doorgetrokken van Breda naar Eindhoven (en v.v.). Op de een of andere manier lijkt de planner daar niet helemaal goed mee om te gaan.
De tickets zijn niet gebonden aan een specifieke trein of tijd, dus als je een andere verbinding kiest zonder die ICD, dan kan gewoon een kaartje gekocht worden voor de reis via de app. Kies bijvoorbeeld de verbinding die om :25 vertrekt en dan de overstap op Tilburg geeft op de IC naar Roosendaal. Daar wordt wel een prijs gegeven. Je kan uiteraard gewoon gebruik maken van de Intercity Direct tussen Eindhoven en Breda. Een toeslag is niet nodig.

 

Aangezien dit niet de bedoeling is (er moet gewoon een prijs uit de reisplanner komen), heb ik dit even intern doorgezet, dank voor het opmerken!

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon een kaartje voor een andere tijd kopen, de prijs blijft gelijk. Ik denk dat de reisplanner in de war is omdat dat weekend de IC die normaal van Eindhoven naar Den Haag rijdt dan via de HSL naar Amsterdam rijdt, dan komt er een melding van toeslag vereist tussen Rotterdam en Schiphol. Ik zie namelijk alleen die melding van prijs niet te bepalen op de tijdstippen dat die “Intercity Direct” rijdt. Maar met jouw reis naar Breda heb je niets te maken met een toeslag.

 

Edit: Is die Julian weer sneller.

Reageer