Skip to main content

Goedemiddag,

 

Bij het ophalen van een saldo bestelling bij de Albert Heijn is automatisch een keuzedag opgehaald.

 

Kan deze teruggezet worden of kan ik anders op een andere manier gecompenseerd worden?

 

Er wordt nergens vermeld dat dit kan gebeuren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marja

Welkom bij de NS Community!

Een onhebbelijkheid van oudere automaten in winkels is/was dat ze alle klaar staande bestellingen in één keer op je kaart zetten. Dat was met name een probleem met Keuzedagen ‘oude stijl’ (de tweemaandelijkse die een jaar geldig waren), waarvan er meerdere klaar konden staan. Dat is opgelost doordat er nu altijd maar één Keuzedag klaar kan staan. Let hier ook op als je een (saldo)bestelling aan de buitenkant van een bus of tram wilt ophalen.

Bij de nieuwere automaten in winkels worden bestellingen een voor een getoond en moet je JA/NEE aangeven om deze te laden. Helaas kan een eenmaal geladen Keuzedag niet meer van een kaart verwijderd worden.


Keuzedagen kunnen niet terug gezet worden. Je kunt er ook niet voor gecompenseerd worden, want dan zou je naast de compensatie ook nog een geldige keuzedag hebben.

Je kunt dit in de toekomst voorkomen door automatisch saldo opladen te nemen. Of alleen saldo te laden bij een NS automaat.


Reageer