beantwoord

Keuzedagen op kaart die gaat verlopen

  • 7 October 2022
  • 9 reacties
  • 496 Bekeken

Hallo, mijn kaart verloopt binnenkort maar er staan nog 2 keuzedagen op, kan ik die na de verloopdatum nog opmaken?

icon

Beste antwoord door Laura NS 7 October 2022, 13:33

Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op onze NS Community, Martin van Vliet. Alle Keuzedagen die nog klaar staan om opgehaald te worden, worden bij een kaartvernieuwing automatisch overgezet op je nieuwe OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +4

Als uw kaart ongeldig wordt omdat de einddatum is aangebroken dan kunt u niet meer met de kaart reizen en moet u een nieuwe aanvragen. Als u uw abonnement behoudt is dat gratis en wordt de boel overgezet. Als uw kaart nog wel geldig blijft maar uw abonnement is vervallen dan mag u ze nog opmaken, ze zijn tegenwoordig een jaar geldig. Als u echter het abonnement opzegt, dan mag u de keuzedagen die nog op uw kaart zijn gezet opmaken en worden de resterende dagen terugbetaald. Dit is met name het geval bij ouderen die zogenaamd ‘slim’ zijn, een jaarabonnement nemen met keuzedagen en dan snel het jaarabonnement opzeggen en de keuzedagen denken te kunnen blijven gebruiken. Dat is echter maar een kleine categorie.

In zijn algemeenheid raad ik u niet aan het abonnement te beeindigen. Het is onzeker of de keuzedagen in deze vorm blijven bestaan, en mensen die ze al hebben mogen hun abonnement nog verlengen is de verwachting. Overigens is van de aangekondigde beëindiging van de keuzedagen nog niets terechtgekomen. Wat mij betreft maar goed ook, maar dat terzijde.

Mijn ov jaarkaart heb ik per ongeluk beëindigd omdat de einddatum in zicht was. Gevolg dat ik helaas een nieuwe kaart moest aanvragen.

Hoe kan ik het NS abonnement met keuzedagen overzetten op mijn nieuwe kaart ?

Welkom op onze NS Community, Mariagoretti. Ah. Heb je de nieuwe kaart inmiddels ook al binnen? Neem je daarvoor contact op met onze klantenservice?

Heb onlangs een nieuwe ov-chipkaart ontvangen. Mijn oude kaart is nog een maand geldig.

In de begeleidende brief staat dat alle actieve abonnementen zijn overgezet naar de nieuwe kaart. 

Echter, ik kan op de nieuwe kaart geen keuzedagen laden. Ik krijg de mededeling dat er geen keuzedagen beschikbaar zijn, terwijl ik er nog 7 heb. Betekent dit dat de keuzedagen pas worden overgezet als de oude kaart verlopen is???

Reputatie 7
Badge +3

Heb onlangs een nieuwe ov-chipkaart ontvangen. Mijn oude kaart is nog een maand geldig.

In de begeleidende brief staat dat alle actieve abonnementen zijn overgezet naar de nieuwe kaart. 

Echter, ik kan op de nieuwe kaart geen keuzedagen laden. Ik krijg de mededeling dat er geen keuzedagen beschikbaar zijn, terwijl ik er nog 7 heb. Betekent dit dat de keuzedagen pas worden overgezet als de oude kaart verlopen is???

Kijk eerst in MijnNS of de nieuwe kaart er bij staat.

Meestal moet je de nieuwe kaart eerst activeren door er mee in te checken. Je kunt dit doen door op een station eerst in te checken en dan bij ander poortje/paaltje weer uit te checken. Als het goed is kun je daarna wel een keuzedag ophalen.

Bedankt voor je reactie.

In MijnNs staat de nieuwe kaart er bij.

Onder de oude kaart staan de keuzedagen, bij de nieuwe niet.

Klik ik bij de nieuwe kaart op ‘Tonen op te halen producten’ , dan krijg ik het bericht dat er geen op te halen producten zijn.

Heb op het station in- en uitgecheckt en vervolgens bij de automaat gepoogd een keuzedag op te halen..

Helaas: nog steeds het bericht dat er voor mij geen keuzedagen beschikbaar zijn. 

Nog iemand een suggestie/oplossing?

Hmm, dat is lastig Reinaert! Ik ben bang dat het dan is blijven hangen, dat gaat wel eens fout. Ze horen namelijk wel direct overgezet te zijn op de nieuwe kaart. Ik ben bang dat er dan geen oplossing is momenteel om die Keuzedagen op de nieuwe kaart te krijgen. Het beste kan je contact opnemen met de klantenservice om couponcodes te verkrijgen. Op die manier kan je dan hopelijk alsnog met de Keuzedagen reizen.

Badge +3

Hmm, dat is lastig Reinaert! Ik ben bang dat het dan is blijven hangen, dat gaat wel eens fout. Ze horen namelijk wel direct overgezet te zijn op de nieuwe kaart. Ik ben bang dat er dan geen oplossing is momenteel om die Keuzedagen op de nieuwe kaart te krijgen. Het beste kan je contact opnemen met de klantenservice om couponcodes te verkrijgen.

De oude kaart is nog een maand geldig dus couponcodes zijn (nog) niet nodig. Als na de einddatum de resterende Keuzedagen nog niet klaar staan voor de nieuwe kaart natuurlijk wel…

Neem zomaar aan dat men niet klakkeloos een maand voor de einddatum de Keuzedagen verplaatst naar de nieuwe kaart, omdat het helemaal niet zeker is dat je die al ontvangen hebt.

Waarschijnlijk moet je dat je dat laatste bevestigen door ermee in te checken (bij NS), waarna ze overgezet worden. Daar zal wel een dag of twee overheen gaan. Hou je Mijn NS in de gaten, of als je regelmatig in een supermarkt komt daar inzien bij het sevicepunt.

Reageer