beantwoord

korting op enkele lange reis me onderbreking

  • 8 November 2023
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste Lezer!

Ik reis met grote regelmaat van Middelburg naar Groningen.

Mijn kinderen wonen in resp. Rotterdam/Amsterdam en Den Haag.

Omdat de reis naar Groningen nogal lang duurt, spreek ik graag af met een van de kinderen om koffie te drinken of te wandelen. Echter ik mag maar 35 minuten buiten het station zijn. Anders moet ik 2 x het volle tarief betalen.nl v Middelburg naar bv Rotterdam en vervolgens weer naar Groningen. 

Het voelt niet correct ...Ik heb een kortingkaart maar betaal even veel als een vol tarief wanneer ik naar Groningen of terug reis, met een onderbreking. van een uur of 2 a 3. 

Ben erg benieuwd naar uw mening… 

met vriendelijke groet Conny 

icon

Beste antwoord door Robert B 8 November 2023, 20:15

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat is inderdaad een groot nadeel van het ov-chipkaart systeem. Bij meer dan 35 minuten uitgecheckt worden het twee losse reizen.

Helaas is er geen alternatief met een kortingsabonnement, want door poortjes achter iemand aan lopen mag niet.

Je zou nog een Wekeend Vrij abonnement kunnen overwegen (€ 34,95 per maand voor tot 5 weekenden onbeperkt met de trein).

Reputatie 7
Badge +3

Het mag dan niet correct voelen, maar het zijn nu eenmaal de regels dat als je de reis langer dan 35 minuten onderbreekt er een nieuwe reis begint.

Het kan namelijk ook voordelen hebben wanneer je een stukje in de spits hebt gereisd en je na 35 minuten in Dal kunt inchecken.

.Omdat de reis naar Groningen nogal lang duurt, spreek ik graag af met een van de kinderen om koffie te drinken of te wandelen. Echter ik mag maar 35 minuten buiten het station zijn. Anders moet ik 2 x het volle tarief betalen.nl v Middelburg naar bv Rotterdam en vervolgens weer naar Groningen. 

Waarom zou dit niet correct zijn? Als u langdurig onderbreekt maakt u in feite twee aparte reizen. 

Reageer