Je kan dan toch op een knop drukken en vragen of het poortje geopend kan worden. Kan me niet voorstellen dat je hiervoor een nieuw plaatsbewijs moet kopen.
Je moet daar niks extra's voor kopen. Er is geen limiet aan het aantal keren dat je het station in of uit mag.
Er is geen enkele regel of voorwaarde te vinden die hier een limiet aan stelt. We merken aan meldingen hier op de community wel dat NS zo'n limiet technisch blijkbaar wel heeft ingesteld. Daar vind ik iets van, maar goed …
Als je nu toch een nieuw ticket hebt gekocht, zou ik geen genoegen nemen met de reactie van de klanteNService. Misschien kun je het nog eens proberen? We merken hier vaker dat het nogal uitmaakt wie je te spreken krijgt.
Mocht het weer gebeuren, zou ik inderdaad zoals Vareo voorstelt, contact opnemen via de infozuil naast de poortjes met het verzoek om een poortje te openen.
Het was gisteren na 23:00 uur toen ik wilde terugreizen. Er was niemand meer bij de infozuil en daarnaast vertrok mijn trein over 5 minuten. Dus je wordt “gedwongen” om een extra kaartje te kopen.
Nu zou ik het kunnen accepteren, als dit helder en duidelijk van tevoren was aangegeven. Dat was hier echter niet het geval. Sterker nog, er is geen bepaling hierover te vinden in de voorwaarden.
Nu gaat het niet om een hoog bedrag (EUR 15), maar het voelt wel verkeerd aan. Vooral omdat de dame van de NS Klantenservice niet echt behulpzaam was en bleef drammen dat het wel in de voorwaarden was opgenomen. Ik ga dan nog maar eens bellen met de NS. Bedankt voor jullie reacties!
Tja, ik vind € 15 eerlijk gezegd niet niks. Zijn toch weer twee biertjes anno 2024
Ben overigens ook wel benieuwd naar een reactie van een moderator over hoe NS vindt dat reizigers om moeten gaan met deze limiet.
Hahaha, inderdaad. Bovenop de toch al niet goedkope dagretour van EUR 30 vind ik het niet gek dat mensen niet meer met de trein zullen gaan reizen.
Eens, ben ook benieuwd naar het officiële standpunt c.q. beleid van NS. Blijkbaar ben ik niet de enige. Wellicht is het technisch in te zien waar en wanneer iemand is in- en uitgecheckt, zodat kan worden aangetoond dat iemand niet twee keer het traject heeft gereisd. Juridisch is dit ook interessant, want NS heeft volgens mij hier geen poot om op te staan (want niet geregeld in de voorwaarden).
Dame op de klantenservice moet echt naar de klas terug. Er zijn hier inderdaad al eerder topics over en dit is niet zoals het hoort. Een dagkaart is gewoon een dagkaart. En anders moet je er een 4? keer incheckkaart van maken. Dit is een illegale manier om fraude proberen te bestrijden. Die limiet staat ook nergens en is bij aanschaf ook nergens aangegeven.
Neem nogmaals contact op met de klantenservice Legalese, hier dient wel een oplossing voor te komen. In dergelijke situaties raad ik inderdaad ook het advies van Vareo aan, maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
Over het limiet op in en uit checken: Er zit inderdaad een limiet op, puur uit voorzorg tegen fraude. Echter is dit limiet naar mijn weten zo hoog dat dit vrijwel nooit ten sprake zou moeten komen bij regulier gebruik. Het staat me bij dat ik zelf wel eens een keer of 6 snel door de poortjes ben gegaan op Utrecht centraal (Ik kon een winkel niet vinden ) en ik heb destijds geen problemen gehad. De exacte nummers heb ik hier helaas niet van, maar voor regulier gebruik zou dit nooit een issue moeten zijn.
Neem nogmaals contact op met de klantenservice Legalese, hier dient wel een oplossing voor te komen. In dergelijke situaties raad ik inderdaad ook het advies van Vareo aan, maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
Over het limiet op in en uit checken: Er zit inderdaad een limiet op, puur uit voorzorg tegen fraude. Echter is dit limiet naar mijn weten zo hoog dat dit vrijwel nooit ten sprake zou moeten komen bij regulier gebruik. Het staat me bij dat ik zelf wel eens een keer of 6 snel door de poortjes ben gegaan op Utrecht centraal (Ik kon een winkel niet vinden ) en ik heb destijds geen problemen gehad. De exacte nummers heb ik hier helaas niet van, maar voor regulier gebruik zou dit nooit een issue moeten zijn.
Zie dit topic limiet lijkt toch echt lager te zijn.
en ook dit topic.
NS heeft zoals te doen gebruikelijk helaas niets met de aanbevelingen gedaan. Nog ergens duidelijk gemaakt om hoeveel keer dat dan gaat. Die leugen over de Algemene Voorwaarden wordt nu ook al ruim een jaar door NS misbruikt.
Waarom kan en wil NS hier niet eerlijk over communiceren?
Dame op de klantenservice moet echt naar de klas terug. Er zijn hier inderdaad al eerder topics over en dit is niet zoals het hoort. Een dagkaart is gewoon een dagkaart. En anders moet je er een 4? keer incheckkaart van maken. Dit is een illegale manier om fraude proberen te bestrijden. Die limiet staat ook nergens en is bij aanschaf ook nergens aangegeven.
Het was een retour, geen dagkaart.
Bij een retour kan ik mij nog voorstellen dat er een limiet op gezet is, om te voorkomen dat deze als een dagkaart wordt gebruikt.
Bij een retour kan ik mij nog voorstellen dat er een limiet op gezet is, om te voorkomen dat deze als een dagkaart wordt gebruikt.
Daar kan ik me nu juist niets voorstellen. Je mag de reis op zowel de heen als de terugreis onderbreken en ook nog eens door de poortjes op je bestemming. Waarom zou je niet een keer of tien door de poortjes mogen op een station als Eindhoven of Leiden waar de tunnel ook nog eens interwijkverbinding is? Wat voor fraude zou dat kunnen opleveren?
Fraude voorkom je en constateer je vooral door te controleren in de trein.
Van fraude is volgens mij geen sprake want iemand die met (of zonder) een verder geldig e-ticket door poortjes naar binnen wil of naar de andere kant van het station wil kan dat ook met een bankpas.
Voor wie even naar buiten en even later weer naar binnen wil hoeft er geen limiet te zijn voor het gebruik van de code, zeker zolang het niet meerdere keren op hetzelfde station is.
Dit lijkt me dus een bug, want het gaat 100% niet om een code die (in een korte tijd) door meerdere personen gebruikt wordt om binnen te komen, en bovendien staat je naam op het ticket.
Een situatie waar iemand naar de AH ToGo wil (en dus het poortjesgebied verlaat) om erachter te komen dat die aan de andere kant van het station zit zou er ook geen probleem moeten zijn (of als -totaal legale- workaround een bankpas te moeten gebruiken. “want anders kom ik zometeen met mijn AH ToGo aankopen het poortjesgebied niet meer in.. behalve met een bankpas dus’).