beantwoord

meereisticket

  • 8 December 2023
  • 6 reacties
  • 194 Bekeken

ik bestel op het wintercity een meereis ticket voor mijn partner en heb zelf een ov met abonnement I k betaal het ook met card per ongeluk zet ik mijn naam op het meereisticket ipv de zijne .En nu???

icon

Beste antwoord door Thom 8 December 2023, 16:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nu is de meereisticket niet geldig voor uw partner. Het is ook niet terug te draaien vrees ik, maar u kunt het proberen, 030 7515155. De kans dat het lukt is gering. Kunt u via de buren of zo aan een andere ticket komen?

Reputatie 7
Badge +3

Partner heeft geen ov-chipcard en/of abonnement? Anders zou je met partner kunnen meereizen en checkt partner in en uit.

Helaas kunnen e-tickets na aankoop niet meer gewijzigd worden en wordt er ook geen geld terug gegeven. Mocht je het ticket nog niet geopend hebben dan zou je nog telefonisch, via X, Facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice.

Badge +3

Als je kunt ‘aantonen’ dat het om je partner gaat lijkt het me niet zo’n probleem want jullie reizen tenslotte samen en in principe mag je met zo’n ticket iedereen mee laten reizen, of die nou Pieter Jansen of Jan Pietersen heet.

Voor de rest is het een meereisretour, en het zou wel erg vergezocht zijn als je op de heenweg iemand anders laat meereizen dan op de terugweg. Gewoon de vergissing uitleggen bij controle.

Beste mensen, via de wintercity het meereisretour gekocht. Ik snap niet goed hoe dit werkt. Ik heb een abonnement met keuzedagen. Mijn medereiziger alleen een ov chipkaart. Moet hij de samenreiskorting nu ook opladen op zijn pas? Ik las: Je moet begin/eind station aangeven en ticket op naam medereiziger uitprinten? Scannen bij een scanpoortje staat er. Maar weet niet of deze er in Assen zijn. Station is niet afgesloten met poortjes. Hoe voorkom ik dat hij slechts met 40% korting reist? 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi HelgaRu,

Het meereisretour is het vervoerbewijs voor je medereiziger. Hij hoeft dus niet in- en uit te checken met zijn OV-chipkaart. Het e-ticket is voldoende. Je kunt niet in- en/of uitchecken met e-tickets, maar als een station poortjes heeft kun je deze wel openen met een e-ticket. Als een station geen poortjes heeft kun je er gewoon in- of uitlopen. Het ticket moet inderdaad op zijn naam staan, niet op je eigen naam.
Samenreiskorting is heel iets anders en heeft niks met een meereisretour te maken.

Beste mrfreeze, hartelijk dank voor je snelle reactie. Dan is het duidelijk. Nogmaals dank. 

Reageer